قیمت نفت به کمترین رقم ۷ ماه اخیر رسید

    کد خبر :40216

قیمت جهانی نفت در بازار معاملات امروز سه شنبه به کمترین رقم از ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد رسید.

به گزارش  بازتاب به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز سه شنبه به دلیل پدیدار شدن علائم روند افزایش عرضه و اشباع بازار و نیز از بین رفتن تلاش های اوپک برای برقرراری توازن به تقریبا کمترین رقم در ۷ ماه اخیر رسید.

در همین حال قیمت هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۶ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که کمترین رقم از بیست و نهم نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با یک سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

بر همین اساس، هر دو شاخص جهانی نفت در حدود ۱۵ درصد ارزش خود را از اواخر ماه گذشته میلادی به بعد از دست داده اند؛ این در حالی است که روسیه و دیگر تولید کنندگان نفت، توافق کاهش تولید را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید کرده اند.

همچنین ز «مورگان استنلی» اعلام کرد، اطلاعات اخیر امیدبخش نیست و افزایش تقاضای نفت خام و محصولات مشتق شده از آن در چین و کشورهای عضو و غیر عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در حدود یک میلیون بشکه در روز در سه ماه نخست سال جاری میلادی برآورد می شود.

بر پایه این گزارش، تولید به تولید نفت لیبی بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز اضافه شده است؛ ضمن اینکه به تعداد دکل های فعال حفاری تولید کنندگان نفت شیل آمریکا هم هر روز افزوده می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید