روس‌نفت: ایران قصد دارد از اکتبر تا نوامبر، ۲۰ میلیون بشکه نفت به دالیان چین تحویل دهد

    کد خبر :401976

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت اظهار کرد ایران قصد دارد در مدت اکتبر تا نوامبر، بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین تحویل دهد که نسبت به حجم معمول ۳ میلیون بشکه، افزایش قابل توجهی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، اظهارات مدیرعامل روس‌نفت با انتشار خبر بلومبرگ همزمان شد که به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت چین از دو شرکت نفتی دولتی خود خواسته است در ماه آینده از ایران واردات نداشته باشند.

با این حال منابع آگاه اظهار کرده‌اند توقف واردات از سوی شرکت ملی نفت چین و سینوپک موقتی بوده و با توجه به نتیجه مذاکرات با آمریکا، ممکن است از سرگرفته شود.

این تصمیم پیش از دیدار میان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی در نشست ماه آینده گروه ۲۰ صورت گرفته و با افزایش تنشهای تجاری میان دو کشور مصادف شده است.

برخلاف دولت چین، هند اعلام کرده که قصد دارد در نوامبر، به خرید نفت از ایران ادامه دهد. همه کشورها سرگرم مذاکره با دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌های واشنگتن هستند.

دولت چین پیش از این با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت کرده بود. مقامات آمریکایی در اوت اظهار کرده بودند نتوانسته‌اند چین را متقاعد کنند واردات نفت ایران را متوقف کند با این حال چینی‌ها موافقت کرده بودند خریدشان را افزایش ندهند.

چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در اوت برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ خرید نفت آمریکا را بدنبال تشدید تنشهای تجاری با این کشور، متوقف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید