مازنی:

طرح مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان با قضاوت غیرمنصفانه روبرو شد

    کد خبر :401892

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از برخی قضاوت‌ها نسبت به طرح مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: استفسار حق نمایندگان و پاسخ مثبت یا منفی حق مجلس است.

حجت الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که طرح یک فوریتی استفساریه درباره شمول یا عدم شمول «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» بر شهردار تهران با قضاوت غیر منصفانه‌ای روبرو شد، اظهار کرد: طبق اصل نود و هشتم قانون اساسی مرجع تفسیر قانون اساسی، شورای نگهبان و بر اساس اصل هفتاد و سوم مرجع تفسیر قانون عادی، مجلس شورای اسلامی است، در این مورد بین حقوق دانان اختلاف نظر پدید آمد گروهی شهردار تهران را مشمول استثنا می‌دانند و گروه دیگر شهردار تهران را مشمول استثنا نمی‌دانند بنابراین جمعی از نمایندگان مجلس با مشورت صاحب نظران از جمله اعضاء شورای شهر تهران راه حل را طرح استفسار از مجلس دانستند تا پاسخ آری و یا خیر مجلس به این اختلاف نظر حقوقی پایان دهد و فصل الخطاب این بحث ها در سطح جامعه باشد.

وی اضافه کرد: این طرح هم به هیچ وجه از سوی فراکسیون امید و یا نمایندگان تهران مطرح نشده بلکه امضاکنندگان و نیز موافقان و مخالفان این طرح از طیف های مختلف سیاسی و حوزه های انتخابیه مختلف بوده‌اند، بنابراین استفسار حق نمایندگان و پاسخ مثبت یا منفی حق مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد:‌ “قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان” فقط در مورد شهردار تهران محل بحث و اختلاف نظر نیست بلکه در موارد مهم دیگری هم محل بحث است؛ از جمله در مورد شخصیت‌های علمی عضو فرهنگستان‌ها و مراکز علمی، پژوهشی که در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد طرح این بحث بوده‌ام، که مقرر شد روش‌های مختلف حقوقی از جمله استفسار از مجلس به عنوان یکی از راه حل‌ها بررسی و پیگیری شود.

مازنی خاطرنشان کرد: در مورد شهردار تهران این دغدغه نیز مطرح است که تغییر شهردار روند اداره پایتخت را دچار خلل کند به ویژه آن که در مدت کوتاه عمر شورای پنجم این دومین شهردار منتخب تهران است.

وی در پایان اظهار کرد: مخالفین اصلاحات از شنبه پس از انتخابات مجلس دهم به تخریب اصلاح طلبان مجلس دامن زدند و به مرور اختلافات درون گفتمان اصلاحات به گونه‌ای در خدمت توپخانه مخالفان اصلاحات قرار گرفت که دیگر نیازی به توپخانه رقیب نبود. در این میان عناصر جوان اصلاح طلب و تحول خواه بدون اطلاع از دعواهای پشت پرده که منشایی جز هوای نفس ندارد وارد معرکه شده‌اند که چه نشسته‌اید که فراکسیون امید برای بقای یک نفر در حال سوراخ کردن قانون است! شخصی گفته بود حرف ج دو بار در حروف الفبا آمده در پاسخ گفته شد خیر چنین نیست من ملاحظه کردم، یک بار آمده، آن شخص گفت بسیار خوب این سوال و این هم جواب سوال!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید