بنیاد اورول جایزه جدید می‌دهد

    کد خبر :401845

بنیاد اورول اعلام کرد ماه ‌آینده آغاز روند اهدای یک جایزه جدید برای تجلیل از رمان یا داستان کوتاه را شروع می‌کند. این جایزه به اثری داستانی که با تمرکز بر مسایل اجتماعی و سیاسی با بهره‌گرفتن از سبک‌های روایی هنری خلق شده باشد، تعلق می‌گیرد.

جایزه اورول برای داستان سیاسی با حمایت از آژانس ادبی اورول و پسر جورج اورول یعنی ریچاد بلر اهدا خواهد شد.

جایزه کتاب اورول که پیش از این شامل آثار داستانی یا غیرداستانی سیاسی می‌شد از این به بعد با عنوان جایزه اورول برای نوشته‌های سیاسی به نوشته‌های غیرداستانی اهدا خواهد شد و جایزه جدید با نام جایزه اورول برای داستان سیاسی نیز شامل آثار داستانی می‌شود.

هر یک از این دو جایزه به برنده خود ۳ هزار پوند اهدا و هر سال در تاریخ ۲۵ ژوئن که سالروز تولد جورج اورول است، برندگان خود را معرفی می‌کند.

رییس بنیاد اورول با یاد کردن از «مزرعه حیوانات»‌و «۱۹۸۴» نوشته اورول به عنوان مهمترین رمان‌های سیاسی قرن بیستم گفت قصد دارند تا با این تغییرات به نویسندگان نسل قبل و نسل جدید به یک اندازه توجه کنند.

۴ داور این رقابت‌ها که یکی از آنها از سوی دپارتمان زبان انگلیسی کالج دانشگاه لندن معرفی می‌شود، ۱۳ نوامبر در این دانشگاه و در مراسم ارایه سخنرانی سالانه اورول که امسال توسط کامیلا شمسی ارایه می‌شود، معرفی می‌شوند.

این سخنرانی امسال با عنوان «بریتانیای ناخوشایند» و با تمرکز بر موضوع‌هایی چون شهروندی، مهاجرات و تبدیل حقوق به امتیازها برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید