جلسات آمریکا و عربستان علیه ایران

    کد خبر :401765

تارنمای خبری دیلی بیست شامگاه پنجشنبه گزارش داد؛ «احمد عسیری» مشاور ولیعهد سعودی که اکنون از جمله عوامل قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی» معرفی شده، سال 2017 در دیدار با مشاوران رئیس جمهوری آمریکا، درباره راهبردهایی با هدف براندازی حکومت ایران گفت و گو کرده بود.
این رسانه می‌نویسد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، عسیری را به نمایندگی از خود برای شرکت در مجموعه جلساتی فرستاد که پیش از مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» و در ژانویه 2017 (دی ماه 1395) برگزار شد.
به گفته دیلی بیست، این دیدارها هم‌اکنون موضوع تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده روسیه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا است.
برمبنای گزارش این رسانه، در این دیدارها «جرج نادر» از جمله نزدیکان هیات حاکمه امارات، «جوئل زمِل» استراتژیست صهیونیستی در حوزه رسانه، «استیو بانون» و «مایکل فلین» مشاوران وقت رئیس جمهوری آمریکا و نیز برخی از دیگر اعضای تیم انتقال قدرت ترامپ حضور داشته‌اند.
برمبنای اطلاعاتی که در اختیار دیلی بیست قرار گرفته، موضوع دیدارها، بکارگیری راهبردهایی در حوزه‌های اقتصادی، اطلاعاتی و نظامی برای تضعیف و براندازی حکومت ایران بوده است.
پیش از این روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش داده بود که نادر پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرحی برای ضربه به اقتصاد ایران با هدف فشار به تهران به مقام‌های سعودی، اماراتی و آمریکایی ارائه داده بود؛ طرحی که مشخص نیست سرانجام تا چه اندازه مورد حمایت این دولت‌ها قرار گرفت.
«احمد عسیری» که معاون دستگاه اطلاعات عمومی عربستان سعودی است و سابقه سخنگویی ائتلاف تحت هدایت این کشور در یمن را هم در کارنامه دارد، این هفته در پی رسوایی قتل روزنامه‌نگار منتقد آل سعود «جمال خاشقچی» از سمتش برکنار شد.
خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از سه هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر برنگشت.
ریاض پس از 18 روز سکوت، سرانجام شنبه اعتراف کرد که خاشقچی در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
ناظران سیاسی و رسانه‌ای، ولیعهد سعودی را مستقیما مسئول این جنایت می‌دانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید