خبر مهم وال استریت ژورنال درباره تحریم های ایران:

منوچین، دولت‌های خارجی را در جریان گذاشته که احتمال دارد واشنگتن، «موضعی کمتر مقابله‌جویانه» در وضع تحریم‌ها اتخاذ کند

    کد خبر :401761

تارنمای خبری روزنامه وال استریت ژورنال بامداد جمعه گزارش داد که اعضای دولت آمریکا برسر یک دوراهی برای فشار بیشتر به متحدان اروپایی خود در اعمال تحریم‌ها علیه ایران قرار گرفته‌اند.
«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از این گفته بود که ممکن است این کشور تلاشی برای قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به شبکه مالی سوئیفت نداشته باشد.
منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفته‌اند که منوچین، دولت‌های خارجی را در جریان گذاشته که احتمال دارد واشنگتن، «موضعی کمتر مقابله‌جویانه» در وضع تحریم‌ها اتخاذ کند.
وی ابتدای هفته در گفت وگویی با این رسانه، مدعی شده بود که کاخ سفید منعی هم برای تراکنش‌های مالی مربوط به موارد بشردوستانه در نظر نخواهد گرفت.
از سوی دیگر شماری از نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت وی، اصرار بر تحریم سوئیفت درصورت عدم قطع دسترسی ایران دارند.
وال استریت ژورنال می‌نویسد: این تنها یکی از موارد بلاتکلیفی مرتبط با تحریم‌ها است که می‌تواند تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش را تشدید کند.
به گفته این رسانه، حامیان قطع دسترسی ایران از سوئیفت بر این باورند که با توجه به تجربه اجرای تحریم‌ها در دولت اوباما، امکان تشخیص و منع تراکنش‌های مالی مربوط به موارد تحریم‌شده به شکلی دقیق وجود نخواهد داشت.
وال استریت ژورنال در عین حال این احتمال را هم مطرح می‌کند که آمریکا بدون تحت فشار قرار دادن سوئیفت، صرفا از طریق قرار دادن برخی بانک‌های ایرانی در فهرست تحریم‌های خود، موارد منع معامله با ایران را مشخص کند.
این رسانه تاکید می‌کند که اروپا همزمان مشغول بررسی طرحی برای ایجاد یک موسسه ویژه دولتی است که شرکت‌های اروپایی را از گزند تحریم‌های آمریکا حفظ کند.
اتحادیه اروپا طی ماه های گذشته بارها آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش و با وضع مجدد تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده است.
این اتحادیه علاوه بر تبیین ساز و کاری برای حفظ کانال های مالی با ایران، قانونی را هم به تصویب رسانده است که به موجب آن، احکام جریمه احتمالی برای کسب و کارهای اروپایی که با ایران همکاری می‌کنند را به رسمیت نخواهد شناخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید