اولین نشست کمیته بازسازی ساختار سازمان جاسوسی عربستان

    کد خبر :401544

ولیعهد عربستان امروز پنجشنبه به دنبال جنایت کشتن جمال خاشقجی اولین نشست کمیته بازسازی ساختار سازمان جاسوسی عربستان را مدیریت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، اولین نشست کمیته بازسازی ساختار سازمان جاسوسی عربستان سعودی امروز به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برگزار شد. این کمیته در نشست خود طرح اصلاح این ساختار و بررسی وضعیت کنونی آن و مشخص کردن شکاف های آن به ویژه آنچه مربوط به ساختار سازمانی ریاست این نهاد جاسوسی است، چارچوب های قانونی، مقررات آن، سیاست ها، اقدامات و روش ها و شرایط جذب در این سازمان را بررسی کرد.

روزنامه عکاظ عربستان نیز نوشت این کمیته در برابر وضعیت موجود توصیه های لازمی ارائه داد و از ادامه جلساتش تا تکمیل اقدامات خود خبر داد.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به دنبال کشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری کشورش در شهر استانبول در ابتدای ماه جاری، دستور تشکیل کمیته ای به ریاست ولیعهد خود را برای بازسازی ساختار سازمان جاسوسی و تعیین دقیق اختیارات آن را صادر کرد.

خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی ۲ اکتبر (برابر با ۱۰ مهرماه) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، عربستان سعودی شنبه (۲۸ مهر) ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن «جمال خاشقجی» اعلام کرد وی داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

پیش از این بسیاری از مقامات و رسانه های غربی به نقش بن سلمان در قتل خاشقجی اشاره کرده بودند؛ «جان ساورز» رئیس سابق اطلاعات خارجی بریتانیا، می‌گوید همه شواهد حاکی از مسئولیت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی است.

«وال استریت ژورنال» نظر ترامپ را درباره دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در موضوع قتل این روزنامه‌نگار جویا شد؛ رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «خوب، شاهزاده (محمد بن سلمان) در حال حاضر اداره امور آنجا (عربستان سعودی) را انجام می‌دهد و او کارها را می‌چرخاند و در نتیجه اگر کسی (مسئول پرونده خاشقجی) باشد، او خواهد بود».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید