ورود دلالان این بار به بازار بلیت‌های نجف

    کد خبر :401527

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: افرادی که اخبار مربوط به بلیت ها را منتشر می‌کنند، دلالانی هستند که برنامه‌ریزی کردند تا با این اعداد، بازار را به هم بریزند و بتوانند با اعداد بالاتر این بلیت‎ها را دلالی کنند یا بفروشند.

‌مهدی مقدسی در گفت‌وگویی-‌‌ در خصوص تخلفات صورت گرفته در فروش بلیت های پرواز مشهد-‌نجف و بالعکس، اظهار کرد: اخبار منفی منتشر شده در خصوص قیمت بلیت های پرواز نجف و مشهد، کذب و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: سایت‌های غیرمجاز اخبار منفی را منتشر کرده و از اعداد نجومی در بحث قیمت صحبت می‌کنند، اگر امروز یک نمونه از این قیمت را آوردید، ظرف کمتر از یک ساعت آن را بررسی و پیگیری می‌کنیم و پول اضافه‌ای را که افراد پرداخت کردند، به آن‌ها برمی‌گردانیم.

مقدسی با بیان اینکه این امر شایعه بوده و چنین قیمت‌هایی وجود ندارد، عنوان کرد: نرخ بلیت مشهد به نجف 1 میلیون و 600 هزار تومان، نجف به مشهد 1 میلیون و 500 هزار تومان و رفت و برگشت 2 میلیون و 800 هزار تومان است. اعدادی بالاتر از این میزان درست نیست.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ساعاتی پیش همکاران بازرس ما به عنوان شهروند تحت عنوان خرید سوری و با پوشش لازم به دفاتر آژانس خیابان امام رضا(ع) و خیابان احمدآباد فرستاده شده و چک کردند که بلیط به همین قیمت به آن‌ها فروخته شد. بلیط‌ها امروز با این اعداد به فروش می‎‌رسد و قیمت‌های 26، 17، 8 و 7 میلیون و اعداد نجومی که اعلام می‌کنند، غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: پس این اخبار کاملا منفی است و افرادی که این اخبار را منتشر می‌کنند، دلالانی هستند که برای یکی دو روز آینده که میزان پروازها افزایش زیادی خواهد داشت و زائرین بیشتری خواهند رفت، برنامه‌ریزی کردند تا با این اعداد، بازار را به هم بریزند و بتوانند با اعداد بالاتر این بلیط‎ها را دلالی کنند یا بفروشند.

مقدسی بیان کرد: اگر زمانی فردی درگیر این موضوع و با چنین قیمت‌‎هایی مواجه شد، ابتدا نباید خرید کند زیرا اشتباه است و اگر هم خرید کردند، رسید بگیرند و به ما مراجعه کنند تا ما قبل یا بعد از سفر پیگیری کنیم، البته باید از سایت‌های رسمی باشد به این دلیل که ممکن است ما بعدا نتوانیم سایت‌های غیررسمی و دلال کنار خیابان را شناسایی کنیم، در این صورت قابلیت برگشت پول تا ریال آخر و آمادگی کامل برای کسانی که پول‌‎های بالاتر پرداخت کردند، وجود دارد.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت خراسان رضوی اضافه کرد: ما پیگیری خواهیم کرد، کل تیم بازرسی و تیم‌های کمکی متعددی را گذاشتیم تا این مورد را در این چند روز پیگیری کنند. انجمن صنفی مربوطه نیز در حال همکاری بوده که یک سایت غیررسمی را اعلام و درخواست پلمب کرده است.

وی با اشاره به اینکه درحوزه روادیدها تخلف داشتیم که حدود 100 هزار تومان گران‌فروشی کردند، تصریح کرد: اسنادی در این زمینه داشتیم که چند شرکت را در روزهای گذشته شناسایی کرده و امروز نیز سه شرکت دیگر را شناسایی کردیم که در روادیدها تا 100 هزار تومان گران‌فروشی داشتند.

تماس گرفتیم تا پول‌های افراد را بازگردانند و پرونده تخلفی نیز تحت عنوان گران‌فروشی صدور روادید برایشان تنظیم می‌کنیم اما در بلیط هواپیما تاکنون هیچ شکایت رسمی برای ما نیامده و این امر شایعه است.

مقدسی در خصوص رسیدگی به شکایات مردم، گفت: مردم باید حتما مراجعه کنند، البته در ابتدا می‌توانند با 124 تماس بگیرند اما برای اینکه پول به آن‌ها بازگردد، باید مراجعه کنند، شکایت کتبی بنویسند و اسناد پرداختی یا رسیدی را به ما ارائه بدهند که با داشتن رسید می‌توانند کل پول اضافه‌ای را که پرداخت کردند، با همکاری ما با تعزیرات حکومتی به سرعت دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید