3 رمز موفقیت استارتاپ سنگاپوری که دارا خسروشاهی را شکست داد

    کد خبر :401440

این روزها نام استارتاپ “گرب” را زیاد می شنویم. استارتاپی که شباهت های بسیاری با اوبر دارد و با این که پس از اوبر فعال شده اما در منطقه اسیای جنوب شرقی این شرکت را شکست داده است.

به گزارش انتخاب ایجاد یک کسب و کار موفق آسان نیست. ساختن یک استارتاپ که در سراسر مکان های مختلف جغرافیایی، زبان ها و فرهنگ های گوناگون رشد می کند از آن هم سخت تر است. اما به نظر می رسد گرب این شاهکار را انجام داده است.

باور کردنی نیست اما استارتاپ گرب در منطقه جنوب شرقی آسیا طی شش سال از زمان راه اندازی به سرعت روندی رو به رشد را طی کرده است و این روند در سراسر منطقه رو به افزایش است. تا جایی که هم اکنون 235 شهرستان و کسب کسب و کار محلی از آن استفاده می کنند.

اما پرسش این است که گرب چگونه موفق شد حتی اوبر و دارا خسروشاهی باتجربه را شکست دهد؟

نیازهای محلی را شناخت

اولین گام برای موفقیت گرب این بود که نیازهای محلی را شناسایی کرد. این ممکن است واضح باشد، اما اولین قدم برای برنده شدن مشتریان در بازارهای جدید این است که آنچه را که آنها می خواهند شناسایی و تامین کنید.

در سنگاپور، جایی که جابجایی مسافران یکی از منابع درامد اصلی است، مهم است که درک کنید مسافران چه نوع خدماتی را ترجیح می دهند؛ موتور، تاکسی، ماشین کرایه بالا و …

بر همین اساس بود که گرب ابتدا سرویس خود را بر پایه خدمات محلی طراحی کرد و سپس در سطح بین المللی رشد داد. مدیر گرب در این خصوص هميشه مي گويد: “اگر چرخها را ميخواهم، باید پلتفرم خود را توسعه دهیم. این سخن، اشاره به اهداف گرب به منظور ادامه و گسترش ناوگان حمل و نقل است، که در حال حاضر شامل رانندگان، دوچرخه ها و اتوبوس ها است.

مشکلات محلی را حل کرد

در حالی که سازگاری با شیوه های محلی مهم است، اتخاذ تکنیک هایی برای بهبود این شیوه ها به منظور سبقت گرفتن از رقبا حیاتی است. برای گرب این موضوع شامل ایجاد سرویس های جدید مانند GrabNow است، که به کاربران اجازه می دهد سواری ها را در خیابان مشخصی ثابت نگه دارند. این موضوع کمک می کند راننده دقیقا در محلی مشخص توقف کند و مسافر برای پیدا کردن او سردرگم نشود.

همچنین بخش دیگری از این اقداماتش امل سامانه پرداخت نقدی برای مشتریانی است که به گزینه های پرداخت آنلاین دسترسی ندارند.

تیم پشتیبانی قوی ایجاد کرد

یکی از مهم ترین جنبه های موفقیت گرب، ایجاد تیم پشتیبانی فوق حرفه ای و قدرتمند است. تیمی که به طور پیوسته با کاربران در ارتباط است و به دنبال راه هایی برای برقراری ارتباط با کاربران می گردد.

مدیر عامل شرکت به طور منظم با مشتریان ملاقات می کند و شخصا سفارشات را تحویل می دهد تا بازخوردی در مورد چگونگی عملکرد برنامه در سطح شهر داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید