اختراع دختر 12 ساله اقیانوس ها را نجات می دهد؟

    کد خبر :401431

یک دختر 12 ساله یک روبات ساخته که هر نوع پلاستیک ذره بینی را در کف اقیانوس ها تشخیص می دهد. این روبات هوشمند می تواند تحولی بزرگ در پاکسازی اقیانوس ها ایجاد کند.

به گزارش انتخاب این روبات سوار بر امواج اقیانوس شده و هر نوع ضایعه پلاستیکی را تشخیص می دهد. آنا دوو سازنده این روبات می گوید هنگامی که پلاستیک های پراکنده در ساحل جنوبی بوستون را دیده احساس کرده که برای جمع آوری این قطعات پلاستیکی کوچک باید کاری کرد.

سالانه بالغ بر 8 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس ها تخلیه می شود که از این میان بالغ بر150 میلیون تن مواد صنعتی و ضایعات نیز وجود دارد. جالب است بدانید که دوو با طرح خود به عنوان یکی از 30 فینالیست مسابقات Broadcom Masters انتخاب شده است.

این مسابقه یکی از مسابقات علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) برای دانش آموزان نوجوان در سراسر جهان است و این هشتمین دوره اجرای این جشنواره است. جوایز بالای 25،000 دالر و همچنین سایر جوایز نقدی امروز در موسسه علمی کارنگی اعلام خواهد شد.

سیستم تشخیص روباتیکی این دانش آموز نوجوان با کمک لوله های PVC پلاستیکی طراحی شده است. این سیستم دارای 2 بخش جدا و قدرتمند است. درواقع در یکی از بخش ها سیستم هوشمند پروانه ای برای حرکت در آب استفاده می شود و به نوعی ترکیبی از روش های ماهیگیری و شناورهای دریایی است که می تواند به سمت بالا و پایین آب حرکت کند.

سیستم تشخیص این روبات به دوربین مادون قرمز مجهز است. این دوربین مادون قرمز با وضوح بالا و با استفاده از سه نوع نور به فیلمبرداری زیر آب می پردازد. پیش بینی می شود روبت مکور به سرعت مورد توجه شرکت های زیست محیطی قرار گفته و به تولید انبوه برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید