وزیر بهداشت وارد پایتخت قزاقستان شد

    کد خبر :401210

وزیر بهداشت به همراه هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتی و دیدار با وزرای بهداشت چند کشور جهان، وارد آستانه قزاقستان شد.

به گزارش مهر، سیدحسن هاشمی در بدو ورود به آستانه با اشاره به چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتی، اظهار داشت: این اجلاس با موضوع مراقبت های بهداشتی اولیه و پوشش همگانی سلامت برگزار می شود و بسیاری از وزرای بهداشت کشورهای جهان و دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این اجلاس حضور دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در اجلاس جهانی آستانه، تجارب موفق کشورهای مختلف در حوزه سلامت به اشتراک گذاشته می شود، افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در صدر لیستی قرار دارد که تجارب بسیار خوبی در حوزه سلامت دارد چون قبل از تصویب بیانیه آلماآتی که مراقبت های بهداشتی اولیه در جهان مورد توجه قرار گیرد یعنی حدود ۴۵ سال پیش، ایران اقدامات حوزه بهداشت و مراقبت ها را آغاز کرده بود و بیان دستاوردهای ایران، برای سایر کشورها جالب خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: در این اجلاس نهایت تلاش خود را می کنیم که به خوبی و با صحت و دقت، تجارب موفق ایران را به اشتراک بگذاریم.

اجلاس جهانی مراقبت های بهداشتی اولیه همزمان با چهلمین سالگرد بیانیه آلماآتی با حضور ۱۹۴ وزیر بهداشت و تعدادی از روسای جمهور کشورهای جهان به مدت دو روز و در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه به میزبانی آستانه قزاقستان، در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید