چین هشدار داد: به هر قیمتی مانع از جدایی تایوان می‎شویم

    کد خبر :401153

وزارت دفاع چین به کشورهای فرامنطقه‎ای ازجمله آمریکا در خصوص به چالش کشیدن خطوط قرمز پکن هشدار داد و اعلام کرد ارتش به هر قیمتی مانع از جدایی تایوان از چین خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «وی فنگ هه» وزیر دفاع چین هشدار داد که ارتش این کشور خواهان پرداخت هرگونه هزینه‌ای برای خنثی کردن اقداماتی است که در راستای جدایی تایوان انجام می‌گیرد.

وی افزود: مسئله تایوان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین و همچنین منافع کلیدی این کشور بستگی دارد. در مسئله تایوان، به چالش کشیدن خطوط قرمز چین بسیار خطرناک است و اگر کسی در راستای جدایی تایوان از چین تلاش کند؛ ارتش ما به هر قیمتی که باشد اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وزیر دفاع چین همچنین روابط نظامی با آمریکا را مهم و حساس ارزیابی کرد و درعین‌حال افزود: چین هرگز حتی به اندازه یک سانتیمتر از قلمرو خود را واگذار نمی‌کند.

وی همچنین با متوسل شدن کشورهای فرامنطقه‌ای به زور و اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی به اسم برخورداری از حق آزادی کشتی‌رانی مخالفت کرد.

این اظهارت درحالی ایراد شد که چین از بابت خرید تسلیحات روسی مشمول تحریم‌های نظامی آمریکا شده است و واشنگتن علیرغم تمامی وعده‌ها برای التزام به اصل چین واحد، در مسئله تایوان جانب بی‌طرفی را نگه نداشته و از این چشم‌ انداز به حمایت از جریان‌های جدایی‌طلب تایوان متهم است.

از سوی دیگر، دوشنبه گذشته، آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز، ۲ رزم‌ناو را به تنگه تایوان اعزام کرد تا با به‌چالش کشیدن تمامیت ارضی چین، از تایوان دفاع کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید