دژپسند برانکوی اقتصاد ایران؟

    کد خبر :401126

بدون شک یکم آبان ۹۷ یک شب خاطره انگیز و سرشار شور و شعف و شادی را برای مردم ایران به جا گذاشت. شبی که مردی متفکر و صاحب اندیشه در ورزش فوتبال با دستانی بسته و خالی ، توانست اندیشه قدرتمند خود را باشکست یک تیم پر امکانات و تا دندان مسلح به رخ همگان بکشد.

بآ کمی نگاه غیر فوتبالی به شرایط تیم پرسپولیس ومحدودیت های شدید بین المللی که بواسطه ندانم کاریها و بی تدبیری های مدیریتی متوجه این تیم شده بود، متوجه شباهت آن به وضعیت سخت اقتصادی کشور می شویم که بنا به دلایل متعددی با شرایط بغرنجی دست و پنجه نرم می کند.

اما تیم پرسپولیس با همه محدودیت ها ، بواسطه یک اراده مدیریتی و مربی باتدبیر و نکته سنجی بنام “برانکو”بر کوهی از مشکلات خود غلبه کرد و مزد شجاعت و درایت بی نظیر خود را گرفت و حالا میرود تا بزرگترین رویداد ورزشی قاره گهن را رقم بزند.

حال در کش و قوس های مشکلات عدیده اقتصادی، معرفی فرد دور اندیش و نکته سنجی بنام دکتر دژپسند به مجلس شورای اسلامی که دارای تفکراتی مطلوب در حوزه اقتصاد بوده و ویژگی های فردی اش شباهت زیادی به “برانکوی فوتبال ایران” دارد؛ قابلیت های غلبه بر بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور را داشته باشد.اقتصادی که در حال حاضر مانند پرسپولیس ایران از محدودیت ها و موانع زیادی در رنج بوده و تحریم ها نیز فشارها بر آنرا دو چندان کرده است.

در چنین شرایطی برنامه های اعلامی ایشان برای سکانداری وزارت امور اقتصادی و دارایی و نظم گفتاری وی در حوزه اقتصاد ملی، می تواند این امید را افکار عمومی ایجادکند که “برانکوی ” اقتصاد ایران در صورت کسب رای اعتماد نمایندگان ملت، برغم چالشهای بی شمار داخلی و خارجی زمینه ساز تحولات مطلوب در حوزه اقتصاد ملی بشود.

*استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید