اجرایی شدن مکانیسم مالی اروپا با ایران همزمان با تحریم‌های آمریکا

    کد خبر :400927

سه دیپلمات بلندپایه اروپایی اعلام کردند که مکانیسم‌های مالی لازم برای معاملات تجاری با ایران همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا آماده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، سه دیپلمات بلند پایه اروپایی که نامشان فاش نشده، اعلام کرده‌اند همزمان با آغاز دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر ( ۱۳ آبان‌ماه)، مکانیسم‌های مالی اتحادیه اروپا برای تعاملات مالی آتی با ایران نیز آماده اجرا شدن است.

گفته شده این مکانیسم‌ها قادر خواهند بود تا تعاملات و نقل و انتقالات مالی و بانکی با ایران را حتی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا امکان پذیر سازند.

آن گونه که این دیپلمات‌ها خبر داده‌اند، سازوکار پیشنهادی ویژه (اس پی وی) اتحادیه اروپا برای ایران قادر خواهد بود تا به عنوان واسطه مالی، به کشورهای اروپایی اجازه دهد همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند و در ازای آن به صادرات کالا و خدمات به ایران بپردازند.

در واقع هدف این مکانیزم جدید فراهم کردن امکان مبادلات مالی با ایران و شرکت‌های خریدار نفت و صادرکننده کالا به ایران است و آن طور که اداره خدمات خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است، این مکانیزم با هدف اجرای کامل و موثر برجام ایجاد می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا پس از چین بزرگ ترین شریک تجاری ایران بوده است. به عقیده برخی تحلیل‌گران این مکانیزم جدید امکان تبادل مالی با ایران بدون سیستم سوئیفت را نیز فراهم می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید