لاریجانی: دستور بارگذاری حقوق نمایندگان در سامانه رسمی صادر شده

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۵۰
    کد خبر :400796

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دستور بارگذاری حقوق نمایندگان مجلس در سامانه رسمی صادر شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی، با استناد به بند ۱۱ ماده “۲۲” آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص حفظ شان مجلس، اظهار کرد: هفته‌ گذشته معاون سازمان امور استخدامی کشور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص تاخیر اجرای ماده “۲۹” قانون برنامه ششم که بیان‌ می‌کند دولت موظف است در سال اول برنامه سامانه‌ای را ایجاد کند و حقوق مدیران و مقامات در آن درج شود، گفت‌ که همه این موضوع تقصیر مجلس شورای اسلامی است. هنگامی که از وی دلیل را جویا شدند، پاسخ داد که خود مجلس شورای اسلامی این قانون را تصویب کرده است و حاضر به بارگذاری اطلاعات مربوط به حقوق نمایندگان نیست.

نماینده مردم شاهین شهر، ادامه‌ داد: پس از این موضوع انبوه پیامک ها ارسال شد و در آن پیامک ها مطرح می‌شد که چرا خود مجلس شورای اسلامی موضوعی را مصوب می‌کند ولی اجرا نمی‌کند؟ مسئولیت این بی حثیتی که ایجاد کردند بر عهده کیست؟ شما و هیات رییسه مسئول حفظ شأن مجلس شورای اسلامی هستید. در این خصوص توضیح دهید چرا در این خصوص شفاف سازی نمی‌شود. چه کسی می‌خواهد دامن مجلس شورای اسلامی را از این اتهامات پاک کند؟

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر حاجی دلیگانی اظهار کرد: این موضوع را خلاف گفته‌اند. مدت‌ها پیش در هیات رییسه اجرای قانون را مصوب کردیم و گفتیم این اطلاعات بارگذاری شود و حقوق نمایندگان را هم مانند مابقی در سایت مخصوص بگذارند. دستور بارگذاری حقوق نمایندگان مجلس در سامانه رسمی صادر شده است.

حاجی دلیگانی در اخطاری دیگر با استناد به بند یک اصل “۱۱۰” قانون اساسی گفت‌: با توجه به مطرح شدن نامه‌ای که اخیرا مقام معظم رهبری در خصوص الگوی ایرانی ــ اسلامی پیشرفت داشتند و این موضوع که آقای لاریجانی اعلام کردند ظرف دو سال نمایندگان نقطه نظرات را در خصوص این موضوع مهم مطرح کنند باید توجه کنیم مجلس شورای اسلامی فعلی در حال‌ بلوغ است و این موضوع با این وجود بین دو مجلس قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی خطاب به وی بیان‌ کرد: این دو سال را آقا فرمودند ما این موضوع را در هیات رییسه به بحث گذاشتیم. قرار شد مرکز پژوهش‌ها ۶ ماه را مورد نظر قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید