فروش محصولات ممتاز داخلی صنایع دستی با گواهی تایید

    کد خبر :40074

رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی گفت: طرح فروش محصولات ممتاز صنایع دستی و اشیا قدیمی با گواهی تایید معتبر، به منظور فرهنگ‌سازی مصرف محصولات ایرانی در حال انجام است.

سید محمد عبدالهی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت صنف فروشز و اشیا قدیمی گفت: بر اساس رکودی که در کشور وجود دارد، صنف صنایع دستی و اشیا قدیمی هم از کاهش فروش نسبی رنج می برد.

وی افزود: کاهش فروش در این صنف به طور عمده به مسایل زیرساختی بر می گردد. به عنوان نمونه فراهم نبودن حضور گردشگران خارجی با توان مالی بالا؛ چند سالی است که شاهد حضور گردشگران خارجی زیادی به کشور هستیم، اما عمده این افراد توان مالی بالایی ندارند و به همین دلیل خریداران خوب صنایع دستی کشور نیستند.

رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی تاکید کرد: راهکار خوبی که می توان برای صنایع دستی رونق خوبی ایجاد کرد، حضور غرفه های دایمی در محل سفارت خانه ها و اماکن دیپلماتیک است. اما وزارت امور خارجه به دلیل کمبود بودجه چنین طرحی را رد می کند. برای همین صنایع دستی ایران در معرض دید اتباع دیگر کشورها قرار ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی هم صنایع دستی کشور با نمادها و امکانات روز دنیا هم خوانی ندارد. به همین دلیل کاهش انگیزه خرید این محصولات از سوی اتباع کشورهای خارجی وجود دارد.

عبدالهی با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی به دنبال فرهنگ سازی مصرف محصولات است، اظهار داشت: برنامه ای راهبردی در خصوص فروش صنایع دستی نوشته شده است، که به دلیل بزرگ بودن ساختار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا کنون این برنامه مورد موافقت اصولی قرار نگرفته است.

رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی با اشاره به اینکه برای رونق بخشی به صنایع دستی نیاز به آمارهای قابل اتکای دستگاه های دولتی داریم، اظهار داشت: یکی از خلاهای جدی در خصوص بازار سنجی کمبود آمارهاست. هم اکنون هیچ آمار موجه وجود ندارد که نشان دهد گردشگران کشورهای مختلف چه سلیقه ای دارند و کدام بخش های صنایع دستی کشور بیشتر مورد پسند آنهاست. همین وضعیت هم سبب شده حتی فروش فرش دستباف ابریشم ایرانی که زمانی یکی از بهترین محصولات قابل عرضه بود با کمبود مشتری و افت فروش مواجه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت خود خاطر نشان کرد: به منظور فرهنگ سازی در بازار محصولات صنایع دستی و اشیا قدیمی و ایجاد رقابت با محصولات خارجی که توسط اقشار مرفه ایرانی خریداری می شود، این اتحادیه اقدام به فروش محصولات صنایع دستی ممتاز با گواهی تایید و صدور شناسنامه می کند. علاقمندان به خرید این محصولات با مراجعه به سایت www.iranzamin.ir , سایت WWW.ESVA.IR متعلق به اتحادیه صنایع دستی و گردشگری می توانند محصولات ممتاز را انتخاب و از شرایط خرید مطلع شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید