رقابت داغ برندهای چینی دوچرخه

    کد خبر :40067

 

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی گفت: قریب به یک دهه است که تولید دوچرخه در ایران متوقف شده است، اما به دلیل تمایل فعالان این صنعت در صورت حمایت از تولید، خیلی زود قابل احیا است.

اقتصاد آنلاین – محمد فیروزی؛ محمد خادم منصوری در گفت و گو با  اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار فروش دوچرخه در آستانه فصل تابستان گفت: بازار فروش دوچرخه به طور عمده در بازه زمانی خرداد تا مهرماه از رونق نسبی برخوردار می شود. به طوری که واحدهای صنفی قریب به 50 درصد افزایش فروش را تجربه می کنند.

وی افزود: امسال به دلیل تلاقی روزهای ماه مبارک رمضان با ابتدای تعطیلات تابستانی مدارس، هنوز به طور چشم گیری فروش ها شروع نشده است، اما پیش بینی می شود این وضعیت بعد عید فطر تغییر کند.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی با بیان اینکه بیشتر دوچرخه های موجود در بازار ساخت کشور چین هستند، کیفیت این محصولات را وابسته به رفتار اقتصادی تاجران وارد کننده دانست و اظهار داشت: محصولات کشور چین دارای کیفیت های مختلفی هستند و وارد کننده ها در هنگام خرید از کارخانه های این کشور نقش تعیین کننده ای در نوع محصول دارند. اما به دلیل رقابت شدیدی که بین برندهای ساخت دوچرخه وجود دارد، می توان گفت محصولات با کیفیت وارد می شود.

خادم منصوری تاکید کرد: تولید دوچرخه در داخل دیگر مقرون به صرفه نیست، اما به دلیل علاقه ای که فعالان این بازار به تولید دارند، در صورتی که کارخانه های دوچرخه سازی مورد حمایت قرار بگیرند می توان این کارخانه ها را احیا کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود اظهار داشت: عمر مفید بیشتر دوچرخه های بزرگسال در بازار 5 سال است و دامنه قیمتی آن بین 700 هزار تومان تا سه میلیون و پانصد هزار تومان است. برای دوچرخه های کودک هم دامنه قیمتی 250 تا 600 هزار تومانی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید