کشورها مسئولیت شهروندان داعشی خود را بپذیرند

    کد خبر :400624

سخنگوی نیروهای وای پی جی، در مصاحبه ای خواستار آن شد تا کشورهای مختلف نسبت به تحویل گرفتن شهروندان داعشی خود که از سوی این نیروها بازداشت شده اند اقدام کنند.

به گزارش مهر، «نوری محمود» سخنگوی نیروهای وای پی جی (YPG) در گفتگو با «ریجین» (the region) درباره وضعیت نیروهای داعشی بازداشت شده به سوالات زیر پاسخ گفت:

*تعداد کلی داعشی هایی که نیروهای وای پی جی و اس دی اف بازداشت کرده اند چه میزان است؟

تعداد داعشی های دربند ما ۹۰۰ نفر هستند که همراه آنها ۵۰۰ زن به عنوان همسر و یک هزار کودک نیز وجود دارند.

*داعشی های بازداشت شده اتباع چه کشورهایی هستند؟

داعشی که در زندان های ما به سر می برند از ۴۴ کشور مختلف هستند.

*آیا تا کنون کشوری اقدام به بازپس گرفتن شهروندان خود کرده است؟

فقط چهار کشور روسیه، سودان، اندونزی و آمریکا این اقدام را کرده اند.

* وای پی جی انتظار دارد چه اتفاقی در خصوص این نیروهای داعش رخ بدهد؟

همانطور که می دانید تروریست های داعشی که ما بازداشت کرده ایم از کشورهای مختلف و از سرتا سر جهان هستند. این مهم است که گروه آنها نه تنها در سوریه دست به حملات تروریستی می زند بلکه در اروپا، آمریکا، آسیا و خاورماینه نیز این حملات را انجام می دهد.

به همین دلیل مجازات آنها باید در یک چارچوب قانونی از حقوق بین الملل انجام شود. آنها باید در یک دادگاه بین المللی حاضر شوند. در این میان برخی از کشورها نمی خواهند این افراد بخاطر جنایت هایی که مرتکب شده اند محاکمه شوند و این با نظر کشورهایی که خواستار محاکمه نیروهای داعش هستند مغایرت دارد.

اکنون ما با منابعی که در اختیار داریم دادگاه هایی را تشکیل داده ایم اما منابع ما به حدی نیست که بتوانیم تمامی افراد را محاکمه کنیم در حالی که ما در حال نبرد برای بقای خود هستیم. نباید فراموش کرد که داعش خطری بزرگ برای تمام بشریت و جهان بود. هر کسی که خواهان جهانی امن تر است باید از ماموریت ما برای نبرد با این گروه و گروه هایی همانند آن حمایت کند.

*نظر شما درباره افرادی که می گویند داعشی های زندانی مستحق مرگ هستند و وای پی جی باید آنها را به خاطر جنایت هایشان اعدام کند، چیست؟

تردیدی در این موضع نیست که تروریست های داعش بدترین و شنیع ترین جنایت ها علیه بشریت را در سراسر جهان انجام داده اند؛ آنها مردم را سر بریده، به زنان تجاوز کرده، از کودکان به عنوان سرباز استفاده کرده، ایزدی ها را به بردگی کشیده و مناطق باستانی هچون کلیساها، مساجد و مقبره ها را نابود کرده اند. آنها همچنین منازل مسکونی مردم را تخریب کرده و جنایت غیرقابل توصیفی را مرتکب شده اند. به همین دلیل آنها باید بدون شک با اشد مجازات ممکن مواجه شوند.

با این حال ما در شمال سوریه برای جرایم سنگین مجازات اعدام نداریم علاوه بر آن ما خواهان قانونی که چنین امکانی را به ما بدهد نیز نیستیم. این مهم است که ما بر اساس سیستم قضایی موجود اقدام کنیم.

در مورد جامعه جهانی نیز ممکن است برخی کشورها خواستار اعمال مجازات اعدام باشند اما این تصمیم باید بصورت جمعی و از طریق یک روند قانونی اتخاذ شود. جهان این را نخواهد پذیرفت که ما به تنهایی در مورد مجازت زندانیان داعشی تصمیم بگیریم زیرا آنها تهدیدی بین المللی هستند و باید با یک پاسخ جهانی مواجه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید