شرکت‌های چاپ کتب درسی حداکثر تا ۱۵ آبان «کاغذ» دارند

    کد خبر :400173

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از کمبود کاغذ و بروز مشکلاتی در ترخیص آن از گمرک ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر تا ۱۵ آبان کاغذ داریم و درخواست ما این است که هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتب درسی سال آینده پیش نیاید.

حیدر تورانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکل تهیه کاغذ برای چاپ کتب درسی سال آتی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری های ما و شخص وزیر از دولت و بانک مرکزی همچنان با مشکل کاغذ برای تولید و چاپ کتب سال آینده روبرو هستیم.

وی افزود: حداکثر تا ۱۵ آبان کاغذ داریم. بخشی از کاغذهای خریداری شده ما در گمرک مانده است، برخی در کشتی است و برخی دیگر هنوز بارگیری نشده است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه دولت کمک کند تا ارزهای لازم و یارانه کتب تعلق بگیرد عنوان کرد: کتب درسی باید حتما بموقع چاپ و آماده شوند تا اضطراب دیر رسیدن کتب درسی در سال آینده دانش آموزان را آزار ندهد.

تورانی ادامه داد: البته علاوه بر نگرانی که بابت تاخیر در چاپ کتب درسی داریم، کارخانه‌های ما نیز با مشکل روبرو می‌شوند زیرا اکنون سه شیفت فعالیت می کنند و اگر تعطیل شوند احتمال بیکاری کارگران وجود دارد.

تورانی تاکید کرد: تمام هم و غم ما تامین به موقع کاغذ است. هر کارخانه‌ای در داخل کاغذ بفروشد ما خریدار هستیم و با کارخانجات خارج از کشور هم در حال رایزنی هستیم و درخواست ما این است هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتب درسی سال آینده پیش نیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید