کارشناس بی بی سی:

ایران هرچه بیشتر عقب نشینی می کند، عربستان پیشروی می کند

    کد خبر :39915

دولت حسن روحانی در چند وقت اخیر خیلی تلاش کرده با عربستان روابط دیپلماتیک برقرار کند … اما هرچه بیشتر عقب نشینی می کند، عربستان پیشروی می کند.

در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش، شبکه های ماهواره ای وابسته به غرب تلاش کردند القا کنند این حمله بیش از آنکه علیه داعش باشد، هشدار به عربستان سعودی بوده است.

این شبکه ها مدعی اند پاسخ ایران به عملیات تروریستی داعش در تهران، موجب افزایش تنش ها در منطقه به خصوص با عربستان خواهد شد!

اما میثم بهروش، کارشناس شبکه بی بی سی، برخلاف تحلیل های این شبکه تاکید کرد: «دولت حسن روحانی در چند وقت اخیر خیلی تلاش کرده با عربستان روابط دیپلماتیک برقرار کند.»

وی افزود: «به نظر می رسد وقتی این تلاش ها جواب نمی دهد و دیپلماسی رفته رفته به حاشیه رانده می شود، ایران اقدام قاطعانه تر را گزینه بهتری برای تامین منافع اش می داند. این گونه به نظر می رسد که ایران هر چقدر بیشتر عقب نشینی می کند و بر گزینه دیپلماسی تاکید می کند، طرف مقابل پیشروی می کند. ایران درب را برای بهبود روابط با عربستان باز گذاشته اند اما از طرف عربستان هیچ استقبالی نیست و ایران هرچه بیشتر عقب نشینی می کند، عربستان پیشروی می کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید