مرگ 6000 ماهی دریاچه سد ارس با مکش توربین!

    کد خبر :399117

رییس اداره شیلات پلدشت گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته مرگ ماهی‌های دریاچه پشت سد ارس پلدشت ناشی از تجمع ماهی‌ها در جلو توربین سد و کمبود اکسیژن بود.

محمد مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب رودخانه ارس و مرگ ماهی‌ها در دریاچه پشت این سد توضیح داد: اخیرا برخی افراد بدون اطلاع از اصل قضیه اقدام به انتشار مطالبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کردند مبنی بر اینکه تعداد بیشماری ماهی در دریاچه پشت سد ارس پلدشت از بین رفته‌اند و رنگ آب دریاچه به دلیل وجود مواد آلاینده تغییر رنگ داده که مورد توجه مردم شهرستان قرار گرفت و با توجه به اهمیت این موضوع، ماموران این اداره به مناطق مورد نظر، اعزام و موضوع را از نزدیک بررسی کردند.

رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت با اشاره به تلف شدن 5000 تا 6000 قطعه ماهی در این دریاچه تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، مرگ ماهی ها ناشی از تجمع ماهی‌ها در جلوی دریچه توربین سد به دلیل مکش بالای توربین و کمبود اکسیژن بوده که همه ساله نظیر این اتفاق به دلیل وجود ماهیان گرم آبی و زیست آنها در کف دریاچه صورت می‌گیرد که متاسفانه امسال این میزان تلفات افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: رنگ‌هایی که در سطح آب دیده شده ناشی از وجود جلبک‌های موجود در آب رودخانه است لذا تهدیدی از این سو برای آبزیان دریاچه وجود ندارد.

مقدم با بیان اینکه شایعه آلودگی رودخانه ارس به دلیل ورود مواد آلاینده کارخانجات، بی اساس است افزود: هیچگونه آلودگی در آب رودخانه ارس و به تبع آن در دریاچه پشت سد وجود ندارد و نتایج بررسی‌ها و آزمایشات بصورت کتبی به ادارات مربوطه ارسال شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید