وسیله نقلیه هوایی که با بال متحرک پرواز می کند

    کد خبر :399102

یک استارت آپ طرح اولیه از سیستم نیرومحرکه برای وسایل نقلیه هوایی ارائه کرده که دارای بال هایی متعدد است و با تکان دادن آنها حرکت می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، به تازگی یک وسیله نقلیه هوایی VTOL جدید طراحی شده که به وسیله تکان دادن بال هایی حرکت می کند که در مجراهایی بزرگ قرار دارند.

VTOL وسیله ای است که مانند هواپیما پرواز می کند اما مانند بالگرد از زمین بلند می شود و فرود می آید. به هرحال این طرح اولیه وسیله نقلیه هوایی شبیه پهپاد است که نیروی مورد نیاز برای پرواز را تامین می کند.

به طور معمول وسایل نقلیه مجهز به چند پروانه، عموما پرسروصدا هستند. همچنین اگر سیستم نیرومحرکه دستگاه دچار اختلال شود، سیستم ایمنی مناسبی برای جایگزین کردن آن ندارند.

به هرحال استارت آپ مرموز Volerian ادعا می کند راه حلی برای این مشکلات دارد و از سیستم نیرو محرکه عجیبی استفاده می کند. سیستم نیرومحرکه مذکور تعداد زیادی بال های متحرک را درون مجموعه ای از مجراها قرار می دهد.

این بال ها به وسیله میله های شافت مانند دم ماهی حرکت می کنند. از سوی دیگر یک بال استاتور روی مجراها قرار می گیرد تا کارآمدی سیستم را افزایش دهد. این شرکت ادعا می کند سیستم مذکور نه تنها سروصدای کمتری دارد بلکه در مقایسه با سیستم های چند پروانه ای نیز ایمنی بیشتری دارد.

درهمین راستا وولرین طیفی از وسایل نقلیه هوایی مختلف با توجه به این سیستم پیشنهاد کرده است. اگر این بال ها به سمت جلو باشند، وسیله نقلیه مانند هواپیما به طور افقی حرکت می کند. اگر باله ها به سمت بالا باشند، وسیله نقلیه مانند بالگرد پرواز می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید