دلیریان: تا امروز چنین قرعه‌ای را در کشتی ندیده بودم؛ شاید قرعه‌ها دست‌کاری شده بود!

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲
    کد خبر :399027

دلیریان، عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: با این سنم تاکنون چنین قرعه سختی را در هیچ دوره‌ای از مسابقات جهانی ندیده بودم. من که فکر می‌کنم قرعه‌ها را خودشان چیده بودند.

محمد دلیریان با اشاره به نتایجی که تا اینجای کار تیم ملی آزاد در جهانی بوداپست به دست آورده، اظهار داشت: خیلی‌ها می‌گویند مشکلاتی که تیم در آستانه اعزام به جهانی داشته نباید روی کارشان در بوداپست تاثیر می‌گذاشت! مگر چنین چیزی ممکن است. همه آن مسائل روی کشتی‌گیر و کادرفنی تاثیر گذاشته، آنها تا دقیقه نود نمی‌دانستند به جهانی می‌روند یا نه. جدا از این من با این سنم تاکنون چنین قرعه سختی را در هیچ دوره‌ای برای کشتی ندیده بودم. من که فکر می‌کنم قرعه‌ها را خودشان چیده بودند. مگر می‌شود قرعه به این سختی؟ اگر قرار بود در یک گروه این همه قهرمان جهان و المپیک قرار بگیرند پس رنکینگ برای چه هست؟ به همین دلیل به نظر من ارزش مدال برنز هادی، به اندازه طلاست. هر کسی با این قرعه‌ها مدال بگیرد، کارش اندازه طلا می‌ارزد.

وی ادامه داد: کسی فکرش را نمی‌کرد پرویز هادی با این سن و سال اینطور کشتی بگیرد و حریفان شاخصش را شکست دهد. او می‌توانست مقابل کشتی‌گیر گرجستانی هم برنده باشد. حالا امیدوارم سایر نفرات هم بتوانند کشتی‌های خوبی بگیرند و روی سکو بروند.

پیشکسوت کشتی فرنگی ایران با اشاره به انتقاداتی که این روزها از فدراسیون رسول خادم و کادرفنی آزاد می‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه بابت عدم انتخاب یکی دو کشتی‌گیر در مورد کادرفنی حرف‌هایی می‌زنند اتفاق جدیدی نیست. از زمان مرحوم بلور هم وقتی تیم انتخاب می‌شد همیشه حرف و حدیث وجود داشت. واقعیت این است رسول خادم با اعتبار خودش بودجه‌ای را به کشتی آورده، دیگر بیشتر از این هم نمی‌شود کاری کرد. بعضی‌ها بلدند مردم را سیاه کنند، اما خادم غرور خاصی دارد و چون قهرمان جهان و المپیک بوده، زیر بار یک سری کارها نمی‌رود. البته ایراد هم دارد. من نمی‌توانم بگویم او و کارهایش بدون اشتباه است، اما واقعیت این است اگر خادم برود، فرد دیگری هم بیاید نمی‌تواند شق‌القمر بکند.

دلیریان با تاکید بر اینکه انجام تمرینات فرنگی به آزادکاران کمک می‌کند که روی تشک بهتر نتیجه بگیرند، گفت: بعضی کشتی گیران ما درحالیکه می‌توانستند حریفان‌شان را شکست دهند اما در ثانیه‌های آخر کشتی را واگذار کردند. ما یک کشتی‌گیر داریم و یک کشتی‌بلد. کشتی بلد کسی که می‌تواند تمام جنبه‌های مبارزه را مدیریت کند. مثلا عباس جدیدی کشتی‌بلد بود و روی تمام ابعاد کشتی‌اش تسلط داشت. به نظر من خوب است که کشتی‌گیران آزادکار هفته‌ای دو جلسه تمرین فرنگی انجام دهند. برخی از آنها از نزدیک شدن به حریف واهمه داشتند. می‌ترسیدند که فن بالا بخورند. اگر با فرنگی‌کاران تمرین کنند روی این موضوع هم مسلط می‌شوند. مثلا پرویز هادی اگر نزدیک‌تر به حریف گرجستانی‌اش می‌شد بهتر نتیجه می‌گرفت.

به گزارش تسنیم ،وی با اشاره به تیم ملی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی نیز تصریح کرد: اگر قرعه‌ها بخواهد به همین منوالی که در کشتی آزاد بود، باشد خیلی کارمان سخت می‌شود. البته تیم فرنگی یک‌دست‌تر از آزاد است و ما در 3-4 وزن شانس مدال داریم اما رسیدن به طلا واقعا سخت است. هرچند که مخالف اعزام سعید عبدولی بودم اما به نظر من او اگر آمادگی مطلوبی داشته باشد شانس اصلی ما برای مدال طلاست. در مورد علی گرایی به خاطر وزنش شک دارم. نمی‌دانم وزنش در 72 کیلوگرم جواب می‌دهد؟ من مخالف حضور او در این وزن بودم خصوصا در قانون جدید که باید دو روز وزن‌کشی کند. حالا امیدوارم خیلی خوب سر وزن برسد که اگر اینطور باشد بالای 50 درصد شانس طلا دارد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پایان تاکید کرد:‌ وقتی کشتی نتیجه می‌گیرد همه ما سینه سپر می‌کنیم و افتخارش برای همه است. از دیروز پایم را از خانه بیرون نگذاشتم چون همه می‌خواهند در مورد نتایج آزاد سوال‌پیچم کنند. بعضی‌ها می‌خواهند رسول خادم زمین بخورد که بگویند ما گفتیم اینطور می‌شود. در حالیکه واقعا همین تیم آزاد سرمایه‌های المپیکی ما هستند. میانگین سنی آنها 23-24 سال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید