زمینه سازی اسرائیل برای حمله هوایی به مواضع نیروهای طرفدار ایران در عراق!

    کد خبر :399018

چندی پیش بود که خبرگزاری رویترز و برخی منابع اسرائیلی مدعی شدند تعدادی از موشک های بالستیک کوتاه-برد ایران به عراق منتقل شده است. خبری که هم از سوی ایران تکذیب شد و هم مقامات عراقی.

به گزارش تابناک، در همین راستا، اسرائیلی ها نیز به صورت گسترده ای به این خبر پرداختند و خواهان مقابله با انتقال موشک ها از ایران به عراق و لبنان شدند.

به نظر می رسد اسرائیلی ها در حال گسترش فضای تقابلی خود با ایران هستند و برخی از نشانه های حاکی از آن است که ممکن است تل آویو دست به اقدامات تهاجمی علیه نیروهای هوادار ایران در عراق بزند.

در این زمینه، «اسرائیل هیوم» گزارش داد که «گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی اسرائیل روز گذشته در نشستی به میزبانی «موسسه تحقیقات استراتژیک اورشلیم» مدعی شد ایران در حال برنامه ریزی برای حمله به اسرائیل از خاک عراق است!
وزیر افراط گرای اسرائیل تاکید کرد که ایران ارتباطات قوی با عراق برقرار کرده و این می تواند در آینده به جنگ احتمالی با اسرائیل منجر شود.

آردان مدعی شد: هدف ایران عمیق تر کردن معضل اسرائیل است در مورد اینکه به ایران حمله بکند یا خیر؛ این در حالی است آن ها جبهه های بیشتر و بیشتری را علیه ما باز می کنند. جبهه هایی که هزینه های زیادی برای ما به همراه خواهد داشت به خصوص اینکه اگر ما در مورد حمله به برنامه و تاسیسات هسته ایران فکر کنیم!

به نظر می رسد تمرکز اسرائیلی ها بر حضور و فعالیت های ایران در عراق به بهانه های مختلف می تواند زمینه ساز راه اندازی حملاتی از سوی آن ها به نیروهای تحت حمایت ایران در عراق باشد.

به همین جهت دور از انتظار نخواهد بود که تل آویو مواضع حشد الشعبی و دیگر گروه های نظامی هوادار ایران مانند کتائب حزب الله، عصائب اهل حق و یا نجباء را هم جزء اهداف خود برای حمله به خاک عراق نداند.

این مسئله به ویژه زمانی تقویت شده که روس ها به استقرار سامانه پدافندی اس-300 عملا فضای کنش نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه را تا حدود زیادی محدود کرده اند.

لذا، ممکن است اسرائیلی ها قصد داشته باشند با گسترش حوزه تهاجمی خود علیه ایران، حملاتی را در عراق علیه مواضع برخی نیروهای عراقی راه اندازی کنند. مسئله ای که بدون شک فضای تنش در منطقه را دوچندان خواهد کرد.

در همین راستا، یکی از مناطقی که ممکن است مورد هدف جنگنده های اسرائیلی قرار بگیرد منطقه مرزی میان عراق و سوریه است.

در این میان، گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق و شرق سوریه که محل تجمع برخی از نیروهای حشد الشعبی است می تواند نقطه مورد نظر اسرائیل برای هرگونه حمله احتمالی باشد.

جایی که فاصله نزدیکی با گذرگاه مرزی ابوکمال در سوریه دارد و از نظر اسرائیلی ها ایران را به مدیترانه وصل می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید