برای اولین بار در کشور؛

«هر مدرسه یک شهردار، هر مدرسه یک ورزشگاه» در یزد

    کد خبر :398962

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از اجرای طرح «خانه ورزشی محلات» و «شهردار مدرسه» برای اولین بار در کشور خبر داد و این دو طرح را موثر در ارتقای فرهنگ شهروندی و ورزش همگانی خواند.

«عباس ملازینلی» در گفت‌و‌گو با  ایسنا، از اختصاص 10 مدرسه شهر یزد به عنوان پایگاه ورزش همگانی در قالب اجرای طرح «خانه ورزشی محلات» خبر داد و اظهار کرد: مدرسه‌های شهر یزد برای اولین بار در کشور به عنوان پایگاه‌های ورزش‌ همگانی به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت 10 مدرسه با حیاط‌های بزرگ برای نصب و استفاده وسایل ورزشی، تصریح کرد: پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه برای تجمیع خانواده‌ها در حیاط مدارس برای امر ورزش در بعد از ظهرها، به وسایل ورزشی استاندارد تجهیز می‌شوند.

این مسئول اجرای طرح «خانه ورزشی محلات» را موثر در افزایش سرانه ورزشی شهر یزد نیز دانست و گفت: این مدارس به ویژه برای بانوان و کودکان مهم و کاربردی هستند و پراکندگی آنها نیز به گونه‌ای در نظر گرفته خواهد شد که شامل حال مناطق دارای مجتمع‌های مسکونی و کمتر برخوردار از فضاهای ورزشی می‌شود.

وی از رایزنی برای افزایش مدارس این طرح با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: همچنین برای اولین بار در کشور، 10 مدرسه شهر یزد صاحب شهردار خواهند شد.

ملازینلی عنوان کرد: در طرح «شهردار مدرسه» نیز پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم شرکت می‌کنند.

وی در این باره اضافه کرد: براساس طرح مذکور، هر مدرسه با انتخاب یک دانش آموز به عنوان شهردار، بودجه‌ای را دریافت و در زمینه‌های فرهنگی، سلامت، خدماتی، عمرانی و بهداشت هزینه می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: شهردار باید متناسب با نیازهای مدرسه و در محدوده‌ای به شعاع 500 متر پیرامون مدرسه برای انجام فعالیت‌های مذکور اقدام به جذب اعتبار کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در پایان همکاری سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش در این دو طرح را موثر در ارتقای فرهنگ شهروندی و ورزش همگانی خواند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید