ایجاد ثبات اقتصادی و عبور از تلاطم/هدایت نقدینگی به سمت تولید

    کد خبر :398842

وزیر پیشنهادی اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس به ارائه رئوس برنامه های خود پرداخت و گفت: مهمترین برنامه من در شرایط کنونی، عبور از تلاطم و ایجاد ثبات اقتصادی است.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزیر پیشنهادی اقتصاد امروز با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه رئوس برنامه های خود، به تشریح ارقام فعلی شاخص های کلان اقتصادی کشور پرداخت.

فرهاد دژپسند در این جلسه بر هدایت جریان نقدینگی به سمت بخش های تولیدی به عنوان یکی از برنامه های پیشنهادی خود تاکید کرد.

وی حرکت به سمت اقتصاد هوشمند را به عنوان یکی دیگر از رویکردهای خود در اقتصاد کشور برشمرد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد در ادامه با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه عناوین برنامه های خود در حوزه مرتبط با این کمیسیون، مهمترین برنامه اش را در شرایط کنونی، عبور از تلاطم و ایجاد ثبات اقتصادی عنوان کرد.

وی جایگزینی رابطه مستمر و تعاملی برای طراحی سیاستهای درست و کاربردی با مجلس را به جای طرح سوال و استیضاح موثرتر برشمرد.

دژپسند لازمه رسیدن به این تعامل را یک کار سه جانبه از سوی دولت، مجلس و صاحبنظران اندیشه ورز عنوان کرد.

وی با اشاره به سه دهه سوابق اجرایی خود در سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تاکنون متولی تخصیص منابع بودم و امروز قرار است در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، متولی تامین منابع باشم.

وزیر پیشنهادی اقتصاد با اشاره به دامنه وسیع و گسترده وزارت اقتصاد گفت: در صورت ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف این وزارتخانه می توان به اهداف کلان تعیین شده آن دست یافت.

دژپسند با بیان اینکه در تدوین پنج برنامه از مجموع شش برنامه توسعه اقتصادی کشور نقش داشته است، تاکید کرد: می توان ادعا کرد قانون برنامه ششم توسعه قوی ترین و کامل ترین برنامه توسعه اقتصادی کشور بعد از انقلاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید