خروج آمریکا از پیمان INF تاثیرات منفی چندجانبه دارد

    کد خبر :398779

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تصمیم یکجانبه آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) عنوان داشت که این اقدام تاثیرات منفی چندجانبه خواهد داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «هوآ چانینگ» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد انتقاد کرد و گفت: این پیمان یک توافق مهم برای کنترل سلاح بود که در دوران جنگ سرد میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی حاصل شد. این پیمان نقش مهمی در باثبات کردن روابط بین الملل، رسیدن به توازن و ثبات جهانی داشته است. امروز روز خیلی مهمی است. این اقدام آمریکا تاثیرات منفی چند جانبه خواهد داشت.

اقدام آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با واکنش منفی کشورهای زیادی از جمله روسیه، آلمان، ژاپن، چین و … مواجه شده است.

با توجه به نگاهی که جنگ افروزان و اغلب مردم آمریکا به روسیه داشته و این کشور را همواره به عنوان یکی از جدی ترین تهدیدهای پیش روی واشنگتن قلمداد می کنند، ترامپ برای توجیه اقدامات عجیب خود روسیه را دستمایه قرار می دهد.

برای مثال توجیه وی برای تغییر راهبرد هسته ای آمریکا، روسیه بوده و در خصوص تشکیل نیروی فضایی آمریکا نیز، ترامپ عنوان داشته که چون روسیه و چین دارای این نیرو هستند آمریکا نباید از آنها عقب بماند.

در خصوص خروج از توافق هسته ای منع موشکهای میان برد نیز ترامپ مدعی شده چون روسیه این توافق را نقض کرده تصمیم به خروج از آن گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید