کرملین: دیدار پوتین- بولتون هنوز در مرحله آماده‌سازی است

    کد خبر :398765

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مسکو سفر کرده حال آنکه با توجه به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و تشدید تنش‎های دوجانبه، زمان دقیق دیدار وی با رئیس جمهوری روسیه نامشخص است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایتارتاس، تصمیم آمریکا مبنی بر خروج یکجانبه از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» بر دیدار جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سایه انداخته است.

بولتون بعدازظهر دیروز یکشنبه وارد مسکو شد و قرار است ظرف امروز و فردا با مقامات روسیه دیدارهایی داشته باشد حال آنکه برخی رسانه‌ها می‌گویند قطعاً وی امروز موفق به دیدار پوتین نخواهد شد.

درهمین‌راستا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه دیدار پوتین- بولتون با توجه به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تغییری کرده است؛ به این پاسخ اکتفا کرد که «برنامه‌ریزی برای این دیدار همچنان در حال انجام است».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه تصمیم خود برای خروج از پیمان موشکی- هسته‌ای با روسیه را اعلام کرد و به گفته روزنامه نیویورک‌تایمز، بولتون مسئولیت آگاه‌سازی مسکو از طرح‌های واشنگتن برای آغاز روند خروج از پیمان را برعهده گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید