نامزد خاشقجی، اسکورت 24 ساعته می شود

    کد خبر :398459

مقامات ترکیه، برای محافظت شبانه روزی از نامزد خاشقجی ابراز آمادگی کردند.
به گزارش نامه نیوز مقامات ترکیه روز یکشنبه اعلام نمودند که مقامات ترکیه با استفاده از نیروهای امنیتی خود از نامزد روزنامه نگار مخالف سعودی جمال خاشقجی مخافظت می کنند. روزنامه حریت با اشاره به یک منبع آگاه در اداره فرمانداری استانبول، این خبر را منتشر نمود.

لازم به ذکر است که نامزد ترکی این روزنامه نگار سعودی (خانم خدیجه چنگیز)، توسط کارمندان کارکنان اداره امنیت استانبول به صورت شبانه روزی محافظت خواهد شد.
خاشقجی روزنامه نگار سعودی پس از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد پادشاه، اقدامات مقامات سعودی را مورد انتقاد قرار داد. جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگا 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌ است که “مقام‌های ترکیه تکه‌ تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید