۷خودروی مردم ‌پسند دنیا

    کد خبر :39830

 

در وبگاه‌های جهانی نظرسنجی درباره بهترین خودروهای بازار، هزاران خریدار شرکت کرده‌اند و نظرشان را در مورد اعتمادپذیری و عملکرد خودروهایشان ارائه دادند. هر سال این نظرسنجی‌ها برای علاقه‌مندانی منتشر می‌‌شود که قصد خرید خودرو دارند اما در انتخاب خودروی مناسب مردد هستند.

پایگاه درایو پاور (Drive Power) یکی از این وبگاه‌های نظرسنجی است. شما هم می‌توانید وارد این وبگاه شوید و نظر خود را درباره خودرویی که خریده‌اید بدهید.این وبگاه امسال سوال‌های بیشتری مطرح کرده‌ است تا بتواند به انتخاب دقیقی از خودروهای مناسب دست یابد. در نظرسنجی‌ها مشخص شد هفت خودروی زیر با اقبال عمومی‌ روبه‌رو شده‌اند و خریداران از آنها راضی هستند. بنابراین بیایید ویژگی‌های این خودروها و رموز موفقیت‌شان در جلب نظر مصرف‌کنندگان را با هم مرور می‌‌کنیم.

لکسوس آر ایکس ام‌کی‌4 Lexus RX MK4

به گزارش بازتاب به نقل از جام جم ، لکسوس آر ایکس در رده بهترین مدل‌های تولید شده لکسوس قرار گرفته و نزدیک به دو دهه است میان خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند لوکس، پرفروش‌ترین است. فضای داخلی بسیار شیک و همچنین فوق‌العاده آرام، درست آرامش یک جزیره ساکن در وسط اقیانوس را برای سرنشینانش به ارمغان می‌‌آورد. صندلی‌های استاندارد این خودرو، فضای نشستن راحت و مناسبی برای پنج مسافر خود فراهم می‌‌کند. بویژه این که صندلی‌های جلو به لطف ستون نگهدارنده سقف(A-pillars) باریک بوده و به‌واسطه داشبورد کوتاه، بسیار جادارتر از خودروهای دیگر است. ساختار و بدنه لکسوس آر ایکس بسیار محکم و ظاهر اوریگامی‌ شکل آن، جلوه زیبایی به آن داده است. قدرت پیشران این لکسوس 295 اسب‌بخار (220 کیلووات) تولید شده از موتور شش‌سیلندری با حجم 5/3 لیتر است. جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته آن بسیار روان است و با آن می‌‌توان سواری راحت و آرامی‌ را تجربه کرد. از دیگر امکانات این خودرو که آن را نزد خریداران محبوب کرده است می‌‌توان به برف‌پاک‌کن حساس به بارش، سیستم ایمنی لکسوس، سیستم هشدار پیش از برخورد، تشخیص عابرپیاده، ترمز اضطراری خودکار، کنترل سرعت وفقی، هشدار انحراف از خطوط جاده، نور بالای خودکار و دستیار حفظ خودرو میان دو خط اشاره کرد. در نظرسنجی‌ها خریداران روان بودن و شتاب عالی این خودرو را بسیار پسندیده‌اند.

سوبارو فورستر ام‌کی 4 Subaru Forester MK4

زندگی شهری واقعا شما را پرمشغله نگه‌ می‌‌دارد و مشکلات لحظه‌ای رهایتان نمی‌‌کند. اما مناظر و چشم‌اندازهای خارج شهر بی‌نظیرند و دیدن آنها می‌‌تواند حال روحی‌تان را خوب کند. فورستر، نسل چهارم سوبارو، خودروی شاسی‌بلند چهار چرخ متحرک می‌‌تواند سفری دلپذیر برایتان فراهم کند. با این خودرو می‌توانید به هرجا که دوست دارید، سفر کنید و از دیدنی‌های طبیعت لذت ببرید. این خودروی برون‌جاده‌ای (آفرود) می‌تواند در باران، روی یخ و برف و زمین سنگلاخی بدون هیچ مشکلی حرکت کند. سوبارو فورستر با حمل بار اضافی (2000 کیلوگرم) مشکلی ندارد. در واقع به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند نقش یک یدک‌کش را هم ایفا کند. موتور چهار سیلندری تخت 5/2 لیتری سوبارو قدرتی معادل 250اسب‌بخار با گشتاور 236 نیوتن برمتر تولید می‌‌کند و جعبه‌دنده آن شش‌سرعته استاندارد است. این خودرو بنا به راندن در شهر یا بزرگراه‌ها، به ترتیب در هر 26 تا 32 کیلومتر، یک لیتر بنزین مصرف می‌‌کند.

کیا سید ام‌کی2 Kia Cee’d MK2

مهندسان شرکت سازنده خودروی کیا با علاقه و اشتیاق فراوان هاچ‌بک سید را که می‌‌تواند از فورد فوکوس، واکسول و فولکس‌واگن گلف عبور کند، وارد بازارکرده‌اند. کیا سید خودروی بسیار راحتی است و می‌‌توان از رانندگی با آن بسیار لذت برد. ظاهر این خودرو بسیار جذاب و محبوب است و کیفیتی دارد که به راننده احساس خوبی از نشستن پشت رل آن می‌‌دهد. رضایت از کیفیت فضای داخلی کیا سید نیز با وجود فضای کافی مسافر صندلی عقب و صندلی‌های راحت، بسیار عالی است. همچنین کابین خودرو، کودک‌پسند است و فضای کافی برای نگهداری وسایل کودک دارد. از برخی امکانات این خودرو می‌‌توان به سیستم‌های کنترل آب و هوا و سرگرمی‌ با صفحه نمایش 7 اینچی، نوربالای خودکار، چراغ‌های ال‌ای‌دی روز روشن و آینه‌های قابل تنظیم الکتریکی اشاره کرد. خریداران این خودرو از تجربه‌ای عالی در رانندگی از جمله واکنش سریع موتور، ترمز به‌موقع و عملکرد هندلینگ خوب خبر می‌‌دهند. موتور کیا سید از نوع جدید چهار سیلندری 6/1 لیتری و سیستم انتقال توان آن شش‌سرعته است. شتاب صفر تا صد این خودرو 5/12 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت است. در هر صد کیلومتر حدود پنج لیتر بنزین مصرف می‌‌کند. انتشار دی‌اکسیدکربن این خودرو نیز فقط 139 گرم در هر کیلومتر است.

تویوتا راو4 Toyota RAV4

خودروی شاسی‌بلند تویوتا راو4، خودرویی برای همه و بویژه علاقه‌مندان به خودروهای سبز و هیبریدی است. فضای داخلی خودرو بسیارجادار است و صندلی‌های راننده و مسافر جلو به سیستم گرمایشی و خنک‌کننده به منظور کنترل دمای داخل کابین، مجهز است.

همچنین سکوت و بی‌لرزش‌بودن خودرو شرایط راحتی برای سرنشینان فراهم می‌کند. سیستم انتقال قدرت هیبریدی تویوتا راو4 چنان ابتکاری و پیشرفته است که می‌‌تواند راننده را در هر سفر ماجراجویانه‌ای همراهی کند. سیستم تعبیه شده AWD-i انعطاف‌پذیری زیادی در توزیع قدرت بین چرخ‌های جلو و عقب فراهم می‌‌کند. این سیستم با استفاده از یک موتور الکتریکی به محض نیاز به کشش بیشتر، بلافاصله به چرخ‌های عقب خودرو نیرو وارد می‌‌کند. تویوتا راو4 امکانات دیگری همچون سیستم هشدار انحراف از خطوط جاده، سیستم تشخیص عابر، ترمز اضطراری خودکار و همچنین سیستم خودکار کنترل سرعت دارد. سیستم کنترل سرعت، سرعت خودرو را در شرایط مناسب نگه‌ می‌‌دارد و حتی با فناوری حسگرهای راداری رو به جلو می‌‌تواند به‌طور خودکار سرعت وسیله نقلیه را طوری تنظیم کند که احتمال برخورد به خودروی جلویی به حداقل برسد. سیستم تعلیق راو4، رانندگی بسیار روانی را فراهم می‌‌کند و البته افرادی که عاشق ماجراجویی هستند، می‌‌توانند این سیستم را روی حالت اسپرت قرار داده و رانندگی جذاب‌تری تجربه کنند. موتور این خودرو چهار سیلندر بوده و 176 اسب‌بخار (131کیلووات) قدرت است.

سوزوکی ویتارا ام‌کی2 Suzuki Vitara MK2

سوزوکی ویتارا یک خودروی شاسی‌بلند خوش‌استیل با قیمتی مناسب است که چند سالی است در ایران نیز مونتاژ می‌‌شود. این خودرو با سه نوع موتور، از موتور پرسروصدای توربوشارژ بنزینی گرفته تا موتور دیزل توربو بهینه، در بازار عرضه می‌‌شود. همچنین دو نسخه از سوزوکی ویتارا با چرخ‌های جلومتحرک یا چهار چرخ متحرک نیز وجود دارد. از امکانات موجود در این خودرو می‌‌توان به اتصال بلوتوث به تلفن‌همراه، سیستم صوتی با ورودی آی‌پاد و یواس‌بی و کنترل خودکار سرعت اشاره کرد. دوربین معکوس، مسیریاب ماهواره‌ای به همراه نقشه روی صفحه‌ نمایش لمسی و رنگی هفت اینچی که با برنامه Apple CarPlay کار می‌‌کند، از دیگر تسهیلات این خودرو است. این خودرو به هفت کیسه هوایی مجهز است. موتور دیزل توربوی سوزوکی از موتورهای دیگر این خودرو کم‌مصرف‌تر است و در آزمایش‌های انجام‌شده روی آن، در هر صد کیلومتر 9/4 لیتر بنزین مصرف شد، اما مصرف آن در شرایط واقعی حدود شش لیتر در صد کیلومتر است. گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته خودکار در نسخه‌های مختلف این خودرو وجود دارد. صندلی عقب این سوزوکی برای دو بزرگسال و یک کودک و همچنین نگهداری وسایل کودک جا دارد. ضمانت این خودرو سه ساله (یا صدهزار کیلومتر کارکرد) است. این خودرو محبوب بسیاری از خریداران در جهان است اما در نظرسنجی‌ها مشخص شده که برخی خریداران با سیستم برق این خودرو مشکل دارند.

پژو 2008 Peugeot 2008

پژو 2008 یک خودروی شاسی‌بلند کوچک است که به‌عنوان جایگزینی برای 208SW تولید شد. این خودرو قرار است بزودی در ایران‌خودرو مونتاژ و راهی خیابان‌های کشورمان شود. مصرف سوخت بهینه پژو2008، آن را مناسب محیط شهری، که بسیار کاربرد دارد، کرده است. موتور بنزینی سه سیلندری این خودرو با هزینه بسیار کم، رانندگی خوب و لذت‌بخشی ارائه می‌‌کند.

جعبه‌دنده خودکار شش‌سرعته‌ خودکار آن، تعویض دنده را بسرعت انجام می‌دهد. آلایندگی این خودرو بسیار کم است و هر کیلومتر فقط 97 گرم دی‌اکسید کربن منتشر می‌‌کند. پیشرانه کم وزن پژو 2008 سادگی و واکنش سریع را با هم ترکیب کرده و رانندگی توام با آرامش را تضمین می‌‌کند. کنترل پایداری الکترونیکی، دستیار اضطراری ترمز، سیستم ترمز قفل ضد چرخ و توزیع نیروی ترمز الکترونیکی از ویژگی‌های ایمنی این خودرو هستند.

ب‌ام‌و سری 4 BMW 4 Series

این خودرو جزو خودروهای کوچک لوکس بوده که رانندگی با آن بسیار جذاب است.. در واقع این خودرو نسخه کوپه دو در سری3، البته با کمی‌ تغییر است. موتور این خودرو توربوی دوقلوی چهار سیلندر با حجم دو لیتر است و نیرویی معادل 320 اسب‌بخار تولید می‌‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 6/4 ثانیه است. ویژگی هواساز پشت قوس چرخ‌های جلو، به کاهش کشش خودرو کمک کرده و در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌‌کند. هندلینگ و توزیع وزن 50/50 در این خودرو بسیار عالی است و رانندگی بسیار دلپذیری را موجب می‌‌شود. از دیگر امکانات ب‌ام‌و سری4 می‌‌توان به مسیریابی هوشمندانه آن با استفاده از ایستگاه رادیویی مقصدتان را پیدا کرده و بهترین مسیر را پیشنهاد می‌‌دهد، هشدار احتمال برخورد و کنترل سرعت اشاره کرد که تمام آنها مستقیما روی شیشه جلوی خودرو نمایان می‌شوند. تلفن هوشمندتان را نیز می‌‌توانید با سیستم شارژ بی‌سیم تعبیه شده در خودرو شارژ کنید. همچنین امکانات وای‌فای این خودرو به مسافران همراه‌تان اجازه می‌‌دهد از فضای اینترنت به‌راحتی استفاده کنند. یک ردیف از چهار حسگر نیز فاصله خودرو با هر مانعی را کنترل می‌‌کند و هشدارهای لازم را می‌‌دهد. در ضمن با استفاده از راهنماهای بصری و صوتی راننده را در پارک خودرو کمک می‌‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید