حمله عضو کنست رژیم صهیونیستی به نتانیاهو پس از تصمیم عبدالله دوم

    کد خبر :398258

یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی به نخست وزیر این رژیم به دنبال تصمیم شاه اردن درباره عدم تمدید بهره برداری تل آویو از اراضی اردنی الباقوره و الغمر حمله کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی به تصمیم پادشاه اردن مبنی بر پایان دادن به الحاقیه های توافق صلح با رژیم صهیونیستی درباره اراضی اردنی الباقوره و الغمر واکنش نشان داد.

ایلیت نحمیاس فربین تصمیم عبدالله دوم پادشاه اردن در این باره را به مثابه شکست سیاست خارجی این رژیم توصیف کرد.

وی گفت: تصمیم شاه اردن به مثابه اعلان شکست سیاست خارجی نتانیاهو است. متاسفانه به نظر می رسد که این تصمیم در نتیجه موضع بحرانی میان طرفین به جای گفتگو میان آنهاست.

شایان ذکر است که عبدالله دوم پادشاه اردن پایان الحاقیه های مربوط به الباقوره و الغمر در توافق صلح با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

عبدالله دوم در جریان نشست با شخصیت های سیاسی در کاخ الحسینیه اعلام کرد: اردن تصمیم به پایان الحاقیه هایی که به اسرائیل اجازه استفاده از اراضی الباقوره و الغمر را می داد، گرفته است. امروز این تصمیم به اسرائیل ابلاغ شد. الباقوره و الغمر اراضی اردنی است و اردنی هم باقی می ماند. ما حاکمیت کامل خود را بر اراضی مان اعمال می کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع الباقوره و الغمر از مدتها قبل در راس اولویت های ما قرار داشت. اولویت ما در شرایط دشوار منطقه ای حمایت از منافعمان و هر آنچه به نفع اردن و اردنی هاست.

گفتنی است پس از امضای معاهده «وادی عربه»، هنوز منطقه الباقوره در شمال اردن تحت سیطره رژیم صهیونیستی باقی مانده و این رژیم مدعی مالکیت بر این منطقه و منطقه الغمر واقع در جنوب بحرالمیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید