استاندار ایلام در دیدار با استاندار واسط:

انتظار داریم عراق بازارچه‌ی شهابی و چنگوله را تعیین تکلیف کند

    کد خبر :398176

استاندار ایلام از تردد 310 هزار زائر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران خبر داد و گفت: این تعداد نسبت مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با «ملا طلال»استاندار واسط عراق اظهار کرد: در این نشست انتظار داریم که بازارچه شهابی و چنگوله تعیین تکلیف، هیئت مشترک ایران و عراق در مرز تشکیل و همه‌ی مواد تفاهم‌نامه‌های پیش اجرایی شود.

وی با بیان این‌که تردد بدون هیچ مشکلی در پایانه مرزی مهران در جریان است و هر روز بر شمار زوار اربعین اضافه می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون 100 گیت گذرنامه در مرز مهران فعال شده و زائران در کمترین زمان ممکن از مرز خارج می‌شوند.

سلیمانی با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم و مسئولان عراق برای تسهیل در تردد زوار، گفت: مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند و مردم ایران نیز با برپایی بیش از 340 موکب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در استان ایلام پیش‌بینی شده است.

استاندار ایلام با اشاره به تمهیدات امنیتی در مرز مهران، تصریح کرد: از پل زائر تا پایانه مرزی 6 ایستگاه کنترلی برای زوار وجود دارد و افرادی که بدون ویزا و گذرنامه باشند از مرز برگشت داده می‌شوند.

وی یادآور شد: از خروج هرگونه مواد ممنوعه از مرز توسط زائران به خاک عراق جلوگیری می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: 3000 دستگاه کامیون حامل بار مواکب از مرز عبور کرده‌اند و تردد کامیون‌ها در مرز برطرف شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این‌که همه زیرساخت‌های لازم در مرز مهران و استان برای ایام اربعین فراهم شده است، یادآور شد: 114 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه به راه‌های استان ظرف یکسال گذشته اضافه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید