رئیس راه آهن گرجستان:ایران در راه اندازی کریدور حمل و نقل جنوب- غرب نقش مهمی دارد

    کد خبر :39781

رئیس راه آهن گرحستان گفت که ایران در راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب برای انتقال ها از هند به اروپا نقش مهمی دارد .
[رئیس راه آهن گرجستان:ایران در راه اندازی کریدور حمل و نقل جنوب- غرب نقش مهمی دارد]

«ماموکا باختادزه » روز دوشنبه در حاشیه اجلاس پنج جانبه مسئوولان راه آهن ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان، اوکراین و لهستان در باکو برای بررسی راهکارهای راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب به خبرنگار ایرنا، افزود : ایران از ظرفیت های ترانزیتی بزرگ برخوردار است.
وی به اهمیت چشم انداز حمل و نقل بخشی از محموله ها از هند و از طریق دالان حمل و نقل جنوب -غرب اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر حجم گردش تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا افزایش یافته و این روند نیز بر اهمیت این دالان می افزاید .
رئیس راه آهن گرجستان افزود: البته نقش هند نیز در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه حجم گردش تجاری این کشور با اتحادیه اروپا بسیار بالا بوده و حمل و نقل محموله ها میان دو طرف قابل توجه است ایران به همراه جمهوری آذربایجان و گرجستان می توانند با استفاده از ظرفیت های ترانزیتی خود به انتقال بخشی از این محموله ها از طریق دالان جنوب – غرب نائل شوند.محموله
باختادزه توافق ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان برای راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب را گامی مهم عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این دالان در سال های آتی حجم حمل و نقل محموله ها از طریق خاک این کشور ها می تواند چند برابر افزایش یابد.
نشست مسئولان راه آهن ایران ، جمهوری آذربایجان، گرجستان ، اوکراین و لهستان برای بررسی راهکارهای راه اندازی دالان حمل و نقل جنوب – غرب امروز ( دوشنبه ) در باکو برگزار شد .
کشورهای حاضر این نشست در باره هماهنگی فعالیت برای راه اندازی این دالان حمل و نقل در اسرع وقت و ایجاد کمیته هماهنگی برای توسعه این دالان و رفع هر گونه موانع به توافق رسیدند .
«سعید محمدزاده» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست یک روزه حضور داشت .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید