دریافت کرایه اضافه در مسیر زائران اربعین از کرمانشاه تا مهران!

    کد خبر :397761

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مسافربرهای شخصی که در این ایام در مسیر کرمانشاه به مهران کار می‌کنند را معضلی دانست که برخورد جدی با آنها نیازمند همکاری پلیس راه است.

فریبرز کرمی در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: هر سال با نزدیک شدن ایام اربعین و افزایش تردد زواری که از کرمانشاه به سمت مهران می‌روند، با معضل مسافربرهای شخصی که در این مسیر کار می‌کنند مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این مسافربرها خارج از هرگونه چارچوب قانونی اقدام به جابجایی مسافران می‌کنند، افزود: به دلیل فعالیت غیرقانونی آنها امکان هیچ نظارتی بر این خودروها وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بروز هرگونه حادثه در این خودروها قابل پیگیری نیست، یادآوری کرد: این مسابرفرهای شخصی مانند خودروهای حمل و نقل عمومی بین شهری نیستند که مسافران را بیمه کنند.

کرمی، گرفتن کرایه اضافه خصوصا در روزهای منتهی به اربعین را از جمله تخلفات این مسافربرها دانست و عنوان کرد: این در حالی است که خودروهای مسافربری عمومی بین شهری کرایه مصوب دارند و نمی‌توانند هیچگونه اضافه دریافتی داشته باشند.

به گفته این مسئول، فعالیت این مسافربرها به معضلی برای راهداری تبدیل شده و حتی بر کسادی بازار ناوگان حمل و نقل عمومی مجاز بین شهری نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه راهداری برای برخورد با این خودروها هیچ ابزار و اختیارات قانونی ندارد، تاکید کرد: برای برخورد با مسافربرهای شخصی نیازمند همکاری پلیس هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین خواستار استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری شد و خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی بین شهری آماده جابجا کردن زوار هستند و مردم نیازی به استفاده از مسافربرهای شخصی ندارند.

کرمی، این خودروها را شامل بیش از 210 دستگاه اتوبوس، حدود 800 دستگاه مینی‌بوس و حدود 970 دستگاه سواری کرایه اعلام کرد و یادآور شد: در ناوگان حمل و نقل عمومی امنیت مردم تامین شده و امکان تخلف و گرفتن اضافه وجه نیز وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید