هاشمی: مدیریت شهری نتوانسته انتظار شهروندان تهرانی را تأمین کند

    کد خبر :397709

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد که مدیریت شهری نتوانسته با وجود گام‌های مثبت انتظار شهروندان تهرانی را تامین کند.

محسن هاشمی صبح امروز در سخنان خود در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: با اتمام مهلت ارائه‌ پیشنهادات اعضای شورا برای بررسی لایحه برنامه سوم توسعه، جمع‌بندی و بررسی پیشنهادات از سوی کمیسیون‌های تخصصی آغاز شده است.

وی با اشاره به رأی معنادار مردم و مشارکت آنها در مدیریت شهری، ادامه داد: باید فراتر از تبلیغات، ابتدا استانداردسازی را از ساختار و عملکرد مدیریت شهری آغاز کنیم؛ چرا که با یک سازمان فربه آلوده به رانت، موازی‌کار و ناکارآمد روبه‌رو هستیم که نمی‌تواند خدمات مناسبی را به شهروندان بدهد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که 14 ماه از حضور ما در شورای شهر می‌گذرد و دو شهردار از این شورا رای اعتماد گرفتند، گفت: در این مدت گام‌های موثری در راستای شفاف‌سازی و کاهش شهرفروشی انجام شده، اما این کارها نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران برای بهبود عملکرد و پاسخگویی به نیاز مردم باید تحول درونی داشته باشد و از معیارهای علمی به جای رویکردهای سلیقه‌ای استفاده شود، ادامه داد: پیکره مدیریت شهری تهران ناموزون، فربه، نامتوازن، سردرگم، کند و کدر است و با این وضعیت نمی‌توان به مدیریتی پایدار، هوشمند، شفاف، موثر و چابک دست یافت و اگر می‌خواهیم حرکت درستی داشته باشیم، ساختار برنامه سوم باید بر اساس کاهش هزینه‌های اداره شهر و اولویت‌بندی نیازها باشد.

به گزارش ایسنا،رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که اگر می‌خواهیم در مسیر درست حرکت کنیم باید ریل‌گذاری برنامه سوم به درستی انجام شود، گفت: بیش از 100 پیشنهاد برای برنامه سوم توسعه ارائه شده است که در کمیسیون‌های تخصصی این مساله با دقت بالایی بررسی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید