ماجرای بازنشستگی مدیران فدراسیون فوتبال، نامه به IOC و اعزام مأمور برای مذاکره با فیفا

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۹:۵۷
    کد خبر :397619

ماجرای بازنشستگی مدیران فدراسیون فوتبال حاشیه‌های زیادی به وجود آورده که البته از سوی مهدی تاج نیز بدون واکنش نبود.

در چند روز گذشته خبری آمده بود مبنی بر اینکه چهار رئیس فدراسیون در خصوص منع به کار گیری بازنشسته‌ها با IOC نامه‌نگاری کرده‌اند. در این میان یکی از نام‌هایی که مطرح شد، مهدی تاج بود و گفته شد یکی از رؤسای فدراسیونی که به IOC نامه زده، او است. با این حال این موضوع با واکنش رسمی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال مواجه نشد تا شایعات پررنگ‌تر شود. حتی گفته شد، احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال که برای سمینار تطبیق مقررات فیفا به سوئیس سفر کرده، فرستاده مهدی تاج است تا در این خصوص با مسئولان فیفا مذاکراتی انجام دهد.

آنچه در این چند روز حول و حوش موضوع بازنشستگی مدیران فدراسیون فوتبال خبرساز شد، پیگیری مسئولان IOC از رضا صالحی امیری بود. اینکه آنها از رئیس کمیته ملی المپیک ایران در خصوص چهار رئیس فدراسیون بازنشسته سؤال پرسیده‌اند، اما گویا کمیته ملی المپیک هم تأیید کرده که این موضوع به فوتبال ارتباطی نداشته است و هیچ‌گونه صحبتی درباره فوتبال با IOC نکرده‌اند. جالب است که حتی مسئولان فدراسیون فوتبال از کمیته ملی المپیک درخواست کرده بودند اگر آنها با IOC نامه نگاری داشته‌اند، از سوی کمیته ملی المپیک اعلام شود. درخواست دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال این بود که آگر آنها مشمول IOC می‌شوند، این موضوع رسماً اعلام شود تا مشخص شود که فدراسیون زیر مجموعه کدام نهادهای بین‌المللی محسوب می‌شود.

این اتفاقات در حالی رقم خورده که مهدی تاج هم در واکنشی که روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال داشت، تأکید کرد هیچ‌کس فراتر از قانون نیست و آنها مصوبه مجلس را اجرا خواهند کرد. هرچند تأکید دیگرش اجرای اساسنامه فدراسیون فوتبال بود. با این حال آنچه فدراسیون فوتبال در این موضوع روی آن تأکید دارد، این است که در مصوبه مجلس کسی مستثنی نباشد و قانون بازنشستگی مشمول همه بازنشستگان کشور شود. دیگر درخواست فدراسیون فوتبال این است که اگر آنها مشمول قانون مجلس نمی‌شوند، این موضوع صراحتاً اعلام شود چرا که در روزهای پر ترافیک فدراسیون فوتبال که آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها اولویت دارد، نمی‌خواهند حاشیه‌های این چنینی تمرکز فدراسیون را بگیرد.

همچنین واکنش‌ها نسبت به حضور براتی در فیفا هم جالب بود. در حالی که گفته می‌شد رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نماینده اعزامی تاج برای مذاکره با فیفاست، اما براتی این موضوع را صراحتاً تکذیب کرد. رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اشاره مستقیمی به این ماجرا نداشت، اما گفته است: «هیچ‌گونه مذاکره‌ای با هیچ فردی در فیفا به جز مباحث حقوقی و تدوین مقررات نداشته‌ام و این موضوع از اختیارات اینجانب نیست».

به گزارش تسنیم ،این حاشیه‌ها باعث دلخوری مسئولان فدراسیون فوتبال شده است. هرچند آنها معتقد هستند این حواشی از سوی افرادی است که در تلاش هستند خود را در فدراسیون به قدرت برسانند و برای همین موضوع به دنبال ایجاد تشنج هستند. از سوی دیگر این موضوع نیز مطرح شده بود که مهدی تاج استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان تقدیم کرده، اما این موضوع نیز تکذیب شده و گویا خبری از استعفای مهدی تاج نیست. رئیس فدراسیون فوتبال منتظر مشخص شدن این مسئله است که قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها مشمول فوتبال نیز می‌شود یا نه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید