بازیافت زباله‌های پلاستیکی چالش پیش‌روی شوراهای محلیِ انگلیس

    کد خبر :397494

مشکلات جدی مربوط به صنعت بازیافت پلاستیک در انگلیس هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار پوند را به شوراهای محلیِ این کشور تحمیل کرده‌ است.

با افزایش محدودیت‌ها در زمینه صادرات زباله‌های پلاستیکی به سایر کشورها و وجود مشکلاتی در صنعت بازیافت پلاستیک در انگلیس، سالانه هزینه‌ مازاد ۵۰۰ هزار پوندی به شوراهای محلی این کشور تحمیل می‌شود.

انجمن دولت محلی انگلیس (LGA) بر اساس تحقیقات انجام گرفته اعلام کرد: نزدیک به نیمی از شوراهای محلی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند اظهار داشته‌اند که ممنوعیت چین در واردات زباله‌های پلاستیکی، تاثیر چشمگیری بر ظرفیت و توانایی آن‌ها در جمع‌آوری و بازیافت مواد پلاستیکی داشته‌ که این تاثیرات عمدتا به دلیل افزایش هزینه‌ها بوده‌ است.

۱۴ شورای محلی در سراسر این کشور اعلام کرده‌اند که هزینه‌های بازیافت در انگلیس به طور میانگین نیم میلیون پوند در سال افزایش یافته‌ است.

به گزارش ایسنا، انجمن دولت محلی انگلیس اعلام کرد: ممنوعیت چین در وادرات زباله‌های پلاستیکی بزودی توسط کشورهای دیگر نیز اعمال خواهد شد و این روند می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ظرفیت شوراها در بازیافت زباله‌های پلاستیکی داشته باشد.

به گزارش روزنامه گاردین، دو سوم از ضایعات بسته‌بندی‌های پلاستیکی تولید شده در انگلیس صادر می‌شود و این صنعت صادرات در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ میلیون پوند ارزش داشته‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید