توهین به رییس جمهور و رییس مجلس مجازات دارد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۸:۴۹
    کد خبر :397412

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: توهین به مسئولین و مقامات که در حین انجام وظیفه هستند توهین مشدد تلقی می شود و طبق ماده 609 قانون مجازات اسلامی، مجازات دارد.

«علی نجفی توانا»، کارشناس مسائل حقوقی، در گفتگو با برنا در خصوص توهین یکی از نمایندگان به رییس‌جمهور و رییس مجلس گفت: قانون مجازات اسلامی توهین را به 2 بخش ساده و اشد تقسیم می کند.

او بیان کرد: توهین ساده توهین به اشخاص عادی است ولی توهین به مسئولین و مقامات که در حین انجام وظیفه هستند، توهین مشدد تلقی می شود و طبق ماده 609 قانون مجازات اسلامی مجازات دارد.

نجفی توانا اظهار کرد: باتوجه به اینکه قانون در رابطه با مسئولین حمایت ویژه را پیش بینی کرده، این جرم جنبه عمومی دارد و دادستان موظف است نسبت به تعقیب آن اقدام نماید.

او افزود: چنانچه دادستان از ارتکاب جرم مطلع شود و یا در منظر وی اتفاق افتد به عنوان جرم مشهود موظف است، پیگری های لازم را انجام دهد. در خصوص توهین به مقامات کشوری باید دادستان کل کشور هرچه سریع تر ورود کند.

این حقوقدان عنوان کرد: هر کسی در هر مقامی به دیگری توهین کند باید تحت تعقیب قرار گیرد. در این میان اگر فرد از رانت اطلاعاتی و یا ارتباطی استفاده کند امر دیگری است و باید بدانیم که همه در برابر قانون برابر هستند. اگر ادعا داریم در همه زمینه ها در دنیا عملکرد بهتری داریم باید ثابت کنیم که همه برابرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید