ترکیه همه چیز را درباره قتل «خاشقجی» اعلام می‌کند

    کد خبر :397395

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه تصریح کرد: آنکارا همه چیز را درباره قتل «خاشقجی» اعلام می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، عمر چلیک سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آنکارا تحقیقات مستقل خود را درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد ریاض ادامه خواهد داد، گفت: کسی تردیدی نداشته باشد. ترکیه هر آنچه اتفاق افتاده است را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه در ادامه قتل خاشقجی را «مسأله‌ای بسیار هولناک» دانست و ادامه داد: این مسأله، افکار عمومی جهان را رنجانده است. ما کسی را پیش از پایان تحقیقات درباره قتل خاشقجی متهم نمی‌ کنیم، اما اجازه نمی دهیم کوچکترین مساله‌ ای در این خصوص پنهان بماند.

وی در ادامه افزود: شفاف سازی مرگ خاشقجی وظیفه مهم ما است. با به کارگیری تمامی امکانات این موضوع شفاف سازی خواهد شد. اراده و رویکرد رئیس جمهوری نیز به همین شکل است.

گفتنی است جمال خاشقچی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌ نویس واشنگتن‌ پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

دادستان کل عربستان ساعاتی پیش بالاخره اذعان کرد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودیها در کنسولگری این رژیم در استانبول کشته شده است.

این نهاد در بیانیه ای ضمن تایید خبر کشته شدن خاشقجی اعلام کرد در روز دوم اکتبر وی با مردی در داخل کنسولگری سعودی ها ملاقات کرده که در حین آن درگیری رخ داده و خاشقجی به قتل رسیده است.

دادستان کل اعلام کرده افراد مظنون برای گفتگو درباره احتمال بازگرداندن خاشقجی به عربستان به استانبول رفته بودند.

در همین حال خبرگزاری دولتی عربستان سعودی «واس» در بیانیه‌ای به نقل از دادستان کل اعلام کرد ۱۸ نفر در ارتباط با همین پرونده دستگیر شده‌اند.

مقامات سعودی پیش از این ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید