سایه رکود مسکن بر سر کارگاه‌های آهنگری

    کد خبر :39736

رییس اتحادیه آهن‌سازان گفت: در سال جدید 35 درخواست تاسیس کارگاه آهنگری داشتیم و نشانه‌های افزایش فعالیت در این بازار دیده می‌شود.

اقتصاد آنلاین – محمد فیروزی؛ حبیب اله بشارتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت کارگاه های آهنگری در بهار گفت: فعالیت در بازار آهن به دلیل رکود گسترده در بخش ساختمان با افت مواجه است، چرا که عمده فعالیت های کارگاه های آهن وابسته به ساختمان است.

وی افزود: با این حال در سال جدید نشانه هایی از بهبود فعالیت در بخش کارگاه ها مواجه می شود. بر همین اساس حدود 35 درخواست تاسیس کارگاه های آهن در سال جدید به اتحادیه رسیده است و امیدها برای تابستان زیاد است.

رییس اتحادیه آهن‌سازان با بیان اینکه خرید نقدی آهن و فروش مدت دار در این صنف گریبان کارفرمایان کارگاه ها را گرفته است، تاکید کرد: نوع خرید و فروشی که در این صنف وجود دارد قدرت ریسک کارفرماها را پایین آورده است و دولت در صورتی که بخواهد در این بازار حمایت از تولید را انجام دهد می بایست در خصوص پرداخت وام بانکی به صاحبان کارگاه ها اقدام زیادی انجام دهد تا در سال رونق تولید و اشتغال بسیاری از کارگاه ها جان تازه ای بگیرد.

وی ادامه داد: در اخبار رسانه ها اعلام می شود بانک ها وام های بسیاری به صاحبان مشاغل تولیدی داده اند، اما در واقع صنایع کوچک همواره از دریافت این وام ها محروم بوده اند. که البته به نظر می رسد ظرفیت اشتغال زایی چنین صنایعی هم مورد غفلت است. چرا که چنین کارگاه هایی با سرمایه های کمتر می توانند تعداد افراد زیادی را به اشتغال بگیرند و قابلیت زود بازدهی دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید