آبگیری تالاب بین‌المللی «قوری گول» از اول آبان‌ماه

    کد خبر :397283

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از آبگیری تالاب بین‌المللی قوری گول از اول آبان‌ماه خبر داد.

میر «محسن حسینی قمی» در گفت‌وگو با خبرنگاران از تشکیل جلسه کمیته محلی تالاب بین‌المللی قوری گول در راستای پیگیری‌های حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد و افزود: این کمیته روز 22 مهر تشکیل و بر اساس برنامه مدیریت زیست بومی حوضه آبریز تالاب قوری گول مقرر شد آبگیری این تالاب بین‌المللی از حقابه آب‌های ارتفاعات سهند آغاز شود.

وی افزود: وضعیت کانال آب‌آور «قوری گول» و پیگیری تغییر کاربری‌های غیر مجاز در حوضه آبریز این تالاب نیز در دستور کار این کمیته قرار داشت.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط حفاظت از تالاب قوری گول از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، مسئول دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، منابع طبیعی و نمایندگان جوامع محلی به ریاست فرماندار بستان‌آباد حضور یافتند و ضمن تشریح مسئولیت‌های دستگاه متبوع خود بر ضرورت همکاری‌های بین بخشی برای ارتقاء شاخص‌های زیست‌محیطی تالاب قوی گول تأکید کردند.

وی گفت: بر اساس تصمیمات این کمیته آبگیری تالاب بین‌المللی قوری‌گول از اول آبان‌ماه آغاز و دست‌کم تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از اوایل دهه هفتاد که تالاب قوری گول دچار بیلان منفی آب شده و در معرض خطر خشک شدن قرار گرفته بود، احداث کانال آبرسانی به این تالاب از ارتفاعات سهند آغاز شد تا نسبت به جبران کمبود آب این تالاب اقدام شود و تاکنون علی‌رغم فرسودگی این کانال، آبرسانی به تالاب بین‌المللی قوری گول از طریق این کانال انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسینی قمی یادآور شد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و همکاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، تکمیل مرمت و بهسازی کانال آبرسانی به تالاب بین‌المللی قوری گول را در برنامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید