جزئیات مکاتبه وزیر بهداشت با دبیر کمیسیون اقتصاد دولت

    کد خبر :397201

سخنگوی سازمان غذا و دارو، از مکاتبه وزیر بهداشت با دبیر کمیسیون اقتصاد هیات دولت، با هدف جلوگیری از ورود و ترخیص کالاهای سلامت همراه مسافر و چمدانی خبر داد.

کیانوش جهانپور، به محتوای نامه ای اشاره کرد که وزیر بهداشت با علی نصیری اقدم دبیر کمیسیون اقتصاد هیات دولت مکاتبه کرده است.

وی با اشاره به موضوع ورود فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی همراه مسافر، اظهارداشت: در نامه وزیر، به صراحت عنوان شده است که واردات و ترخیص فرآورده های دارویی، تجهیزات پزشکی، طبیعی، مکمل تغذیه ای، فرآورده های ویژه متابولیسم، شیرخشک رژیمی و غذاهای ویژه بیماران به صورت همراه مسافر، چمدانی و یا از طریق محصولات پستی به استناد قوانین و مقررات موجود از جمله تبصره یک بند ج از ماده ۱۲۲ قانون امور گمرکی ممنوع است.

جهانپور ادامه داد: در نامه وزیر به دبیر کمیسیون اقتصاد هیات دولت، تاکید شده است که ترخیص این نوع فرآورده ها بیش از میزان مصرف شخصی، مستلزم صدور مجوز سازمان غذا و دارو است.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، در نامه وزیر تاکید شده است که ترخیص این فرآورده ها صرفا در حد مصرف شخصی با رعایت مقررات و ضوابط مربوط و راسا به تشخیص کارشناس گمرک مستقر در مبادی ورودی کشور مجاز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید