تراشه‌های ۷ نانومتری ۲۰ درصد از درآمد سال ۲۰۱۹ TSMC را تشکیل خواهند داد

    کد خبر :397183

TSMC اعلام کرده است که انتظار دارد فروش تراشه‌های ۷ نانومتری، ۲۰% از کل درآمد سال آینده‌ی این شرکت را تشکیل بدهد.

شرکت تولید محصولات نیمه‌‌هادی تایوانی که به اختصار TSMC نامیده می‌شود، جلسه‌ای برای سرمایه‌گذاران تشکیل داد و در آن اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۸ موفق خواهد شد بیش از ۵۰ معماری مختلف مبتنی بر تکنولوژی ۷ نانومتری را طراحی کند. علاقه‌ی زیاد سرمایه‌گذاران به تراشه‌های ۷ نانومتری سبب شده است که این تکنولوژی به تنهایی ۲۰% از کل درآمد سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ TSMC و ۱۰% از مجموع درآمد سال ۲۰۱۸ این شرکت را تشکیل دهد.

سی.سی.وِی، مدیرعامل این شرکت تایوانی توضیح داد که تا پایان سال ۲۰۱۹، درآمد حاصل از فروش تراشه‌های ۷ نانومتری، ۲۰٪ از مجموع دریافتی شرکت را به خود اختصاص خواهند داد و مشتریان ردیف اولش از جمله اپل، هواوی و کوالکام از پردازنده‌های نسل اول این شرکت استفاده خواهند کرد. TSMC در نظر دارد تا یک نسخه‌ی بهبودیافته و پیشرفته‌تر از تراشه‌های ۷ نانومتری خود را با استفاده از EUV (موج‌های فرابنفش) در سال ۲۰۱۹ طراحی کند و سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه برساند. با توجه به صحبت‌های مدیر عامل TSMC می‌توان نتیجه گرفت که تا دو سال آینده پردازنده‌ی کوچکتری به بازار عرضه نخواهد شد و پردازنده‌های ۷ نانومتری فعلی به پیشرفت خود ادامه خواهند داد.

در اخبار پیشین اعلام شده بود که کوالکام قصد دارد برای ساخت تراشه‌های نسل بعدی سری ۸۰۰ اسنپدراگون خود، به جای سامسونگ، با TSMC همکاری کند. از دیگر مشتریان احتمالی این شرکت تایوانی می‌توان به AMD، انویدیا و بسیاری از فعالان حوزه‌ی هوش مصنوعی اشاره کرد.

هرچند آینده‌ی این شرکت تولیدکننده‌ی محصولات نیمه‌هادی درخشان به‌نظر می‌رسد، اما در گزارش جدیدی که منتشر کرده، میزان درآمد خود را که قبلا خبر از افزایش ۷ تا ۹ درصدی می‌داد، به ۶.۵% کاهش داده است. تحلیلگران گمان می‌کنند که چنین تغییری در راستای کاهش تقاضا برای ماینینگ ارزهای رمزنگاری‌شده انجام شده است. انتظار می‌رود که درآمد سه‌‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ TSMC به ۹.۴ میلیارد دلار برسد که در صورت به حقیقت تبدیل شدن این میزان، افزایش درآمد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید