ژاله فرامرزیان: پرداخت قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال است نه وزارت ورزش

  • ورزشی
  • شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷
    کد خبر :397108

ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال است نه با وزارت ورزش و ما صرفا کمک کننده هستیم و این مراقبت را دادیم که اتفاقی برای فدراسیون فوتبال نیفتد.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود در خصوص موضوع ارز ثانویه و تخصیص آن به حوزه ورزش اظهار داشت: موضوع ارز در ایران دچار چالش‌هایی شده و ابتدای سال که مصوباتی در خصوص تک نرخی شدن آن اعلام شد، ما در شرایطی بودیم که تیم‌ها باید به رویدادهای مختلف اعزام می‌شدند یا نیاز پرداخت ارز به مربیانشان داشتند. از 15 فروردین امسال تا 16 مردادماه بالغ بر 10 میلیون دلار ارز به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم که همگی با مبلغ 4 هزار و 200 تومان بود و حتی یک روز هم در این خصوص تأخیر نداشتیم.

وی افزود: زمانی که بحث اولویت بندی ارز پیش آمد تلاش کردیم حمایت کاملی برای بازی‌های آسیایی چه به صورت ریالی و چه دلاری داشته باشیم و خوشبختانه مشکلی از این بابت وجود نداشت. پس از بازی‌های آسیایی هم ارز مورد نیاز را برای پاراآسیایی و همچنین المپیک جوانان تأمین کردیم. بنابراین آن چیزی که در اولویت‌ها بوده از طرف دولت پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در ادامه دولت اعلام کرد که ورزش در اولویت اصلی قرار ندارد که ما در این خصوص پیگیری لازم را انجام دادیم و نزدیک به 16 یا 17 تقاضا را به مسئولان دولتی ارائه کردیم که بالاخره با ارز ثانویه موافقت شد. در ادامه موضوع را از بانک مرکزی پیگیری کردیم و عنوان شد که فدراسیون‌ها باید حساب ارزی داشته باشند. البته گفتند که نمی‌توان اسکناس‌ها را به این حساب‌ها واریز کرد و در ادامه عنوان کردند وزارت ورزش یک حساب ارزی باز کند. ما نیز مجبور شدیم یک حساب چند امضایی باز کنیم. تا در این خصوص راهگشا باشد. البته بانک مرکزی گفت که نمی‌تواند بیش از 100 هزار دلار واریز کند.

فرامرزیان با اشاره به انتقاد مسئولان فدراسیون کشتی در خصوص شرایط اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان گفت: ما تمام روز چهارشنبه را پیگیر این موضوع بودیم تا مشکلی بوجود نیاید ضمن اینکه پرداخت مبلغی از بودجه فدراسیون کشتی نیز در همین روز صورت گرفت که در واقع همان یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود. بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون تا ساعت 8:30 بعدازظهر چهارشنبه با من بود. ما ساعت 5 به بانک مرکزی رفتیم و ساعت 6 بعدازظهر شعبه فردوسی مبلغ 100 هزار یورو فدراسیون را واریز کرد. در خصوص مابه التفاوت ارز ثانویه تا آزاد نیز ما آن مبلغ 350 میلیون تومانی بابت افزایش ارز را به حساب فدراسیون ریختیم تا مشکلی از این بابت نداشته باشد.

وی ادامه داد: قرار بود ارز حواله‌ای در اختیار فدراسیون قرار بگیرد اما اسکناسی که از بانک مرکزی در همان روز دریافت شد براساس نرخ همان روز یعنی 13 هزار و 500 تومان بود که ما نیز به دلیل همین تفاوت بوجود آمده 350 میلیون به حساب فدراسیون کشتی واریز کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: زمانی که گزارش حسابرسی فدراسیون‌ها می‌آید می‌بینیم که سهم وزارت همچنان زیاد است. من فکر می‌کنم دولت همراهی لازم را با وزارت ورزش داشته است تا اقدامات و اعزام‌ها دچار مشکل نشود. روز پنجشنبه پس از موافقت وزیر اقتصاد امور لازم برای بازکردن حساب ارزی صورت گرفت و از صبح امروز نیز پیگیر این موضوع هستیم تا نهایی شود. معتقدم صبوری و خویشتن داری و همچنین صرفه جویی نیاز است درست همانطور که این شرایط برای مردم وجود دارد بنابراین در ورزش هم صادق است. ما تلاش‌های زیادی کرده‌ایم که کمترین فشار به حوزه ورزش وارد شود.

فرامرزیان در خصوص پرداخت ارز به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: ما همان 500 هزار یورویی را که برای پرسپولیس در نظر گرفته‌ایم برای استقلال نیز محاسبه کرده‌ایم تا این دو باشگاه بتوانند بخشی از نیازهای خود را برطرف کنند و تا امروز بالغ بر 100 میلیارد تومان پرداختی به فدراسیون‌ها داشته‌ایم که این دو سوم پولی است که باید پرداخت شود البته باید گردش مالی فدراسیون‌ها نیز مشخص شود به هر حال اینکه دولت چقدر در ورزش هزینه می‌کند باید حسابرسی لازم صورت بگیرد. ان‌شاءالله این حسابرسی تعهدی خطی که اجرا شود دیگر نیازی به ارائه امار نیست و می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

وی درباره پرداخت بودجه فدراسیون‌ها که قرار بود در نیمه دوم سال جاری براساس ارائه برنامه از سوی آنها صورت بگیرد، گفت: از ابتدای زمانی که من آمده‌ام انتظار داشتم فدراسیون‌ها برنامه خود را اعلام کنند. ما از همه فدراسیون‌ها برنامه گرفتیم و فرآیند توزیع کمک را به تفاهم رسیدیم و گزارش لازم را دریافت کردیم. اتفاقا پرداخت بودجه آبان‌ ماه فدراسیون‌ها منوط به دریافت همین گزارش‌ها بوده که همه فدراسیون‌ها ارائه کرده‌اند. به هر حال همین که فدراسیون‌ها وارد این مسیر شدند اتفاق خوبی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص اجرایی شدن اصلاح آیین نامه پرداخت پاداش به قهرمانان و مدال آوران گفت: چیزی که در آیین نامه قید شده است امتیاز و سکه است البته ما اعتبارات را براساس ریال دریافت می‌کنیم. اما پرداخت‌ها باید به صورت سکه باشد.در این خصوص معتقدم که اگر این پاداش سنگین باشد باعث استرس ورزشکار می‌شود. ما در اصلاحیه این آیین نامه به نحوی عمل می‌کنیم که منطبق با شرایط کشور باشد. به هر حال پرداخت این پاداش‌ها بخشی از منابع کشور را صرف می‌کند و آیا همه مردم راضی به پرداخت این مبلغ هستند؟ امیدوارم بتوانیم درباره چنین اعتباراتی رویکرد منطقی تری داشته باشیم. ما امسال نیز ملزم به پرداخت سکه هستیم البته باید بگویم که پاداش همه ورزشکاران تا پایان سال 96 پرداخت شده است و هیچ بدهی به قهرمانان نداریم مگر آنچه اطلاع رسانی نادرست فدراسیون‌ها باشد.

فرامرزیان در خصوص پرداخت پول به فدراسیون‌ها گفت: ما در سال 97 یک بند را لحاظ کردیم که بخشی از پول را طبق مشوق‌هایی بپردازیم. در سال 98 نیز پرداخت پول به فدراسیون‌ها متناسب با توفیقات آنها خواهد بود که یکی از اینها در جذب منابع غیردولتی است.

وی در خصوص اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت ورزش اظهار داشت: ما به همه واحدها اعلام کردیم که پرونده همه افراد را بررسی کنند و پرونده هر کسی که مصداق این موضوع بود ارائه کنند تا تغییرات صورت بگیرد. این بررسی در حال انجام است و ما یک زمانی را مشخص کرده‌ایم که باید اسامی افراد مشمول این قانون تا آن زمان اعلام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص موضوع بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: برای مطالبه جدی در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود دارد. این یک مطالبه عمومی است و فکر می‌کنم نگرانی در این زمینه مناسب نیست. در دیدار تیم‌های فوتبال ایران و بولیوی نیز بانوان با اخذ مجوزهای لازم وارد ورزشگاه شدند و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند و شرایط به نحوی باشد که محدودیت‌ها رفع شود تا بانوان نیز مثل مردان بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.

فرامرزیان در خصوص آماده سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا و کمک وزارت ورزش در این حوزه گفت: فدراسیون فوتبال در ابتدای سال به مانند سایر فدراسیون‌ها برنامه‌اش را اعلام کرد و ما در این باره توافق کردیم. در خصوص کمک‌های مازاد بر آنچه که قرار بود پرداخت شد. وزارت ورزش همواره سعی بر کمک داشته است که نتیجه آن نیز در جام جهانی مشخص شد. همه تلاش ما این است که این آرامش همواره حاکم باشد و فدراسیون فوتبال بتواند کمک‌های خود را دریافت و همچنین از ارز ثانویه استفاده کند. همچنین از طرف دولت هم همراهی‌هایی شده است. واقعیت این است که یک ظرف وجود دارد که سهم هر کسی در آن مشخص شده اگر ما بخواهیم به یک نفر پول اضافه‌ای بدهیم از سهم بقیه کم می‌شود و ایجاد مشکل می‌کند. به هر حال تلاش از طرف دولت این بوده که به ورزش کمک شود. ما برای فدراسیون فوتبال مبالغ مورد نیاز را پرداخت کرده و می‌کنیم و این شرایط در خصوص کمک‌های ارزی نیز وجود خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود وزارت ورزش قرار است پول قرارداد کارلوس کی روش را پرداخت کند اظهار داشت: قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال است نه با وزارت ورزش و ما صرفا کمک کننده هستیم و این مراقبت را دادیم که اتفاقی برای فدراسیون فوتبال نیفتد.البته فدراسیون باید منابعش را مدیریت کند. بخشی از بودجه وزارت کمک به فدراسیون‌هاست و ما نمی‌توانیم همه بودجه آنها را پرداخت کنیم.باید این را بدانیم که فدراسیون یک نهاد عمومی غیردولتی است و وزارت ورزش فقط بخشی از بودجه‌اش را تأمین می‌کند.

به گزارش تسنیم ،معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌ها که یک نهاد عمومی غیردولتی هستند، مشکل ساز نخواهد شد اظهار داشت: در همه نهادهای مدنی در کل دنیا این موضوع وجود دارد که باید براساس قوانین و مقررات کشورها عمل شود. تا بقا و دوام لازم وجود داشته باشد. زمانی که موقع کمک گرفتن می‌شود می‌گویند که فدراسیون‌ها دولتی هستند اما موقع اجرای قانون عنوان می‌کنند که غیردولتی محسوب می‌شوند. در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز باید بگویم که این یک عملیات صرفا اداری است که باید اجرا شود. اگر برخی مسئولیت‌ها شغل محسوب می‌شوند بنابراین دولت نیز می‌تواند اظهار نظر کند.ما اقدامات مربوط به این قانون را قبل از 24 آبان اجرایی می‌کنیم و فکر می‌کنم در دهه اول آبان ماه لیست نهایی افراد مشمول این قانون آماده می‌شود.

فرامرزیان درباره اینکه گفته می‌شود آماده سازی ورزشگاه آزادی برای فینال لیگ قهرمانان آسیا نزدیک به 15 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: استادیوم در حال تعمیر است و در موافقت‌نامه شرکت توسعه نیز تعمیرات این ورزشگاه دیده شده است. البته ما هم به لحاظ قانونی اجازه کمک داریم و شرکت توسعه نیز در حال رفع نقایص مربوطه است.

وی در پایان در خصوص تعداد سکه‌های پرداختی به مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: امروز به محمدرضا داورزنی گفتم که حدود سکه‌های پرداختی را به ما اعلام کند که در این خصوص تقریبا 27 هزار سکه باید به مدال آوران برای این دو رویداد پرداخت شود. ما باید اعتبار این سکه‌ها را برآورد کنیم و در لایحه 98 ببینیم و البته نیاز داریم که دولت نیز همراهی لازم را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید