نمایندگان استرالیا در کنفرانس «داووس صحرا» شرکت نمی کنند

    کد خبر :396972

وزارت خارجه استرالیا امروز شنبه در واکنش به اقرار عربستان سعودی به قتل «جمال خاشقجی»، اعلام کرد که هیچ یک از مقامات کانبرا در کنفرانس داووس صحرا شرکت نمی کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که به دلیل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی و نقش ریاض در این قتل، نمایندگان استرالیا در کنفرانس اقتصادی داووس صحرا شرکت نمی کنند.

علاوه بر استرالیا، مقامات کشورها و رسانه های بین المللی زیادی از حضور در این کنفرانس اقتصادی خودداری کرده اند.

بسیاری از مدیران شرکت‌های بین‌المللی که سایت رسمی داووس صحرا از این شرکت‌ها به عنوان «شرکای استراتژیک» نام برده بود، علنا اعلام کرده‌اند که از حضور در کنفرانس امتناع می‌کنند.

همچنین شماری از رسانه‌ها که قرار بود اخبار و تحلیل‌های این کنفرانس را پوشش دهند، اعلام کرده‌اند که در داووس صحرا حضور نخواهند داشت. در این میان، برخی سیاستمداران و مقام‌های بین‌المللی نیز از حضور در کنفرانس انصراف داده‌اند. از مهمترین افرادی که از شرکت در کنفرانس داووس انصراف داده اند می توان به افراد زیر اشاره کرد:

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، لیام فاکس وزیر تجارت بریتانیا، وپکه هوکسترا وزیر دارایی هلند، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه، جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی و کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید