«ماشین‌ها» فیلم «زن شگفت انگیز» را عقب راندند

    کد خبر :39678

با اکران قسمت سوم انیمیشن «ماشین‌ها» این فیلم موفق شد تا به صدرنشینی «زن شگفت‌انگیز» در باکس آفیس آمریکا خاتمه دهد.
به گزارش  بازتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، «ماشین‌ها ۳» انیمیشن جدید دیزنی و پیکسار موفق شد تا در اولین آخر هفته نمایشش در راس باکس آفیس آمریکا جای بگیرد.

این فیلم موفق شد با فروش ۵۳.۳ میلیون دلار با نمایش در ۴۲۵۶ سالن سینما «زن شگفت‌انگیز» را از صدر جدول فروش پایین بیاورد. با نمایش در روز یکشنبه که روز پدر هم بود، این موفقیت نصیب این فیلم انیمیشن شد. در بازار بین‌المللی نیز این انیمیشن ۲۱.۳ میلیون دلار فروخت تا در سه روز اول نمایشش فروشی ۷۴.۸ میلیون دلاری را در سطح جهان تجربه کرده باشد.

با این حال «زن شگفت‌انگیز» هم مسیرش را با موفقیت ادامه داد و با وجود کاهشی ۳۰ درصدی نسبت به هفته پیش، با فروش ۴۰.۸ میلیون دلار مجموع فروشش را در بازار داخلی به ۲۷۴.۶ میلیون دلار رساند. فیلم کمپانی برادران وارنر به کارگردانی پتی جنکینز به یکی از سه فیلم تاریخ با موضوع ابرقهرمان زن بدل شد که چنین فروشی را تجربه می‌کند. در بازار بین‌المللی «زن شگفت‌انگیز» این هفته ۳۹.۵ میلیون دلار به فروش خود افزود تا در مجموع ۲۹۷.۲ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و در مجموع ۵۷۱.۸ میلیون دلار در کل بازار جهانی کسب کرده باشد.

انتظار می‌رود این فیلم به زودی به مرز ۶۰۹.۸ میلیون دلار برسد که رقم فروش «مامامیا» در سال ۲۰۰۸ است و پرفروش‌ترین فیلم به کارگردانی یک کارگردان زن بوده است.

«ماشین‌ها ۳» هجدهمین فیلم پیکسار در عین حال شانزدهمین فیلم این کمپانی است که در بدو اکران در جایگاه نخست باکس آفیس جای می‌گیرد.

فیلم سوم باکس آفیس آمریکا «همه به من چشم دارند» بود که در هفته اول اکرانش ۲۷.۱ میلیون دلار فروخت. این فیلم زندگینامه توپاک شکور و به کارگردانی بنی بوم است که در چهل و ششمین سالگرد رپر مشهوری که سال‌هاست درگذشته، اکران شده است. دمتریوس شیپ در نقش این رپر بازی کرده است.

«مامی» فیلمی با بازی تام کروز نیز با فروش ۱۳.۹ میلیون دلار دیگر در مجموع فروشش را به ۵۶.۵ میلیون دلار رساند.

«۴۷ متر پایین» در هفته اول اکرانش فیلم پنجم باکس آفیس شد و ۱۱.۵ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم نیز با تمرکز بر شخصیت زن و تریلری دریایی است. مندی مور و کلیر هالت بازیگران این فیلم هستند.

«دزدان دریایی کاراییب» در هفته چهارم در جایگاه ششم نشست و ۸.۵ میلیون دلار دیگر فروخت تا با نمایش در ۲۷۵۹ سالن سینما در مجموع ۱۵۰.۱ میلیون دلار فروخته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید