معاون اشتغال کمیته امداد تهران تشریح کرد

جزییاتی از اشتغال و تسهیلات پرداختی به مددجویان تهرانی

    کد خبر :396716

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ضمن ارائه گزارشی از اشتغال مددجویان در شش ماه نخست امسال گفت: ۱۲۱۵ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در شش ماه نخست سال جاری با استقاده از تسهیلات اشتغال مشغول به کار شدند.

حسین فتح آبادی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت است، افزود: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و استقلال مالی آن‌ها از اهداف مهم کمیته امداد است که به طور جدی آن را دنبال می‌کند.

وی در ادامه به تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت اشاره و اظهار کرد: ۹۸۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی در شش ماه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران پرداخت شده است که ۱۲۱۵ نفر مشغول به کار شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: ۳۸۷ فقره تسهیلات از منابع داخلی کمیته امداد و ۵۸۹ فقره از منابع بانکی به مددجویان پرداخت شده است.

فتح آبادی میزان اعتبار هزینه شده برای اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران را ۲۲ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بانکی و ۱۰ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان از منابع داخلی کمیته امداد بوده است.

وی بیان کرد: طرح‌های اجرا شده شامل ۶۹ طرح کار انگیزی، ۹۹ طرح توان افزایی و ۲۱۹ طرح خودکفایی بوده است که در شش ماه نخست سال جاری اجرا شده است.

فتح آبادی به طرح‌های اجرا شده اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات اجرا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید