ملکی خبر داد

افزایش گروهای مقابله با حوادث شیمیایی خطرناک در آتش نشانی

    کد خبر :396516

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افزایش تعداد گروه‌های مقابله با حوادث شیمیایی و خطرناک در پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با توجه به توسعه و گستردگی شهر تهران و همچنین قرارگرفتن کارگاه‌ها و فضاهای مرتبط با موادشیمیایی در نقاط مختلف شهر لازم بود تا گروه‌های مقابله با حوادث خطرناک و شیمیایی گسترش یافته و در نقاط مختلف شهر مستقر شود تا امکان حضور در سر صحنه حوادث در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود.

وی با بیان اینکه پیش از این یک گروه مقابله با حوادث شیمیایی که به گروه “هزمت” معروف است در غرب تهران فعال بود، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های مجموعه آتش نشانی تهران، شهرداری تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر، افزایش تعداد این گروه‌ها و تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز آنان به تصویب رسید و به زودی پنج گروه دیگر هزمت در مناطق شمال شرق، جنوب شرق، شرق، جنوب و مرکز تهران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ملکی با بیان اینکه پیش بینی اعتبارات لازم در این خصوص نیز انجام شده است، افزود: این گروه‌ها در ایستگاه‌های آتش نشانی مستقر خواهند شد و نیاز به ساخت ساختمانی جدید برای آنان نیست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهارکرد: در حال حاضر تیم ها و نیروهای این گروه‌ها در حال شناسایی است و این افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مخصوص در گروه‌های خود مستقر خواهند شد.

وی درباره زمان آغاز به کار این گروه‌های جدید نیز گفت: علاوه بر یک گروهی که از چند سال قبل فعال است، این گروه‌های جدید نیز پس از طی دوره‌های آموزشی مخصوصی به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید