زیان ۳۴۵ میلیون دلاری بی ام و در جنگ تجاری آمریکا و چین

  • خودرو
  • جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰
    کد خبر :395877

در صورت تداوم جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، بی‌ام‌و تا سال ۲۰۱۹ با زیان مالی نیم میلیارد دلاری روبرو خواهد شد.

بی‌ام‌و از مدتی قبل در مورد خطرات و عواقب جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین هشدار داده بود. خودروساز آلمانی حتی طرح‌های توسعه خود را تعدیل کرده است و پیش‌بینی می‌شود که سود کمتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد. البته بی‌ام‌و خود را برای این چالش آماده کرده بود انا آن‌ها اعلام کردند که در پی اقدامات متقابل آمریکا و چین در اعمال تعرفه بر واردات خودرو، با زیان سنگینی روبرو خواهند شد.

نیکلاس پیتر، مدیر مالی ارشد بی‌ام‌و در مصاحبه اخیر خود به زیان ۳۴۵ میلیون دلاری این شرکت ناشی از تحریم‌های متقابل آمریکا و چین اشاره کرد. اما اگر تعرفه‌های مشابه چین و آمریکا تا سال ۲۰۱۹ باقی بمانند، زیان مالی بی‌ام‌و بدون شک به بیش از ۵۷۰ میلیون دلار خواهد رسید. این ضربه مهلک، بی‌ام‌و را مجبور به تجدیدنظر در روش‌های کسب و کار خواهد کرد. یکی از اولین اقدامات خودروساز آلمانی در صورت کاهش تقاضا برای خرید خودرو در بازار جهانی، کاهش تولید است.

مساله اصلی در این درگیری برای بی‌ام‌و، به این واقعیت برمی‌گردد که چین خریدار بزرگ خودروی شاسی‌بلند است. از آن‌جا که بسیاری از این خودروها در کارخانه اسپارتانبرگ ایالت کارولینای جنوبی ساخته می‌شوند، واردات از ایالات متحده به بازار چین به شدت کاهش می‌یابد؛ این کاهش به دلیل مالیات اعمال شده بر محصولات خاص مانند خودرو است. علاوه بر این، بی‌ام‌و در حال حاضر با موانع قوی در اروپا نیز دست و پنجه نرم می‌کند که از آن جمله می‌توان به اجرایی شدن استاندارد WLTP اشاره کرد.

200 thousandth X4 in assembly at Plant Spartanburg on 1/25/18 – File: 012418GR34

در این مورد، جنگ قیمت‌گذاری خودرو در قاره سبز اهمیت بیش‌تری دارد. قبل از اجرایی شدن استاندارد WLTP، اکثر خودروسازان قیمت خودروهای غیرمنطبق با WLTP خود را به شدت کاهش دادند تا قبل از غیرقانونی شدن، به فروش برسند. بنابراین در حال حاضر بازار خودروی اروپا به اشباع رسیده است و بی‌ام‌و مجبور است تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد، تولید خود را کاهش دهد. با این حال مقامات بی‌ام‌و ادعا می‌کنند که وارد جنگ قیمت‌گذاری خودروها نخواهند شد و حاضر نیستند بیش از این ضرر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید