گلایه از انتقال آمبولانس‌ اورژانس اجتماعی در 2 شهر استان گلستان

    کد خبر :395566

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس با اشاره به جابه‌جایی آمبولانس‌های اورژانس اجتماعی شهرستان های کردکوی و بندر گز، گفت: این موضوع بدون هماهنگی با بنده و فرمانداران این دو شهرستان انجام شده که موضوع را از دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌کنم.

رامین نورقلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع را از مدیرکل بهزیستی استان پیگیری کردم؛ گفته شد بدلیل اینکه اورژانس اجتماعی شهرستان های کردکوی و بندرگز مجوز نداشتند، دستگاه های نظارتی، حساسیت نشان دادند و بنابراین این جابه جایی صورت گرفت.

وی افزود: نباید این کار بدون هماهنگی با فرمانداران و بنده صورت می‌گرفت. با پیگیری در دستگاه های نظارتی به دنبال این هستیم که آمبولانس‌ها در شهرستان های کردکوی و بندرگز باقی بماند. انتقال این آمبولانس ها به شهرستان های ترکمن و گمیشان نیز توسط اداره کل بهزیستی استان و دستگاه های نظارتی صورت گرفت.

در روزهای اخیر جابه‌جایی آمبولانس‌های اورژانس اجتماعی شهرستان‌های کردکوی و بندر گز به دو شهرستان همجوار با واکنش‌های زیادی از سوی مدیران و مردم این دو شهرستان روبه رو شده است.

حدود بیست‌ سال از تاسیس اورژانس اجتماعی می‌گذرد، اورژانسی که با هدف ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی ایجاد شده است. امروزه این خودروهای اورژانس در زمره خودروهای امداد رسان تلقی می‌شوند و چهره‌ای آشنا برای مردم دارند.

اردیبهشت ۷۸ همزمان با برگزاری گردهمایی کارشناسان آسیب‌های اجتماعی، مقدمات تشکیل اورژانس اجتماعی فراهم شد و در نهایت در خرداد و تیر همان سال نیروی انسانی برای اجرای اولیه طرح در ۱۰ استان یزد، بوشهر، اصفهان، فارس، مشهد، تهران و … آموزش دیدند. دوره‌های آموزشی تخصصی ۲۱ روزه برای کارکنان این مرکز در تهران، شیراز، انزلی و اصفهان، برگزار و سپس فعالیت اورژانس اجتماعی از یزد و مصادف با هفته دولت آغاز شد.

هدف تاسیس اورژانس اجتماعی، کاهش پرونده‌های قضایی در راستای مداخلات اجتماعی و جایگزینی آن با مداخلات قضایی بود؛ خط 123 پیش از این برای اورژانس تهران بود که به دلیل مزاحمت‌های تلفنی زیاد آن را واگذار کرده و حال در قالب اورژانس اجتماعی فعال است. اورژانس اجتماعی مانند یک پکیج کامل است و مرکز مداخله در بحران مانند اورژانس یک بیمارستان است؛ خط تلفن ۱۲۳ هم مثل تلفن اورژانس است و خدمات سیار هم درست مثل ماشین آمبولانس بیمارستان‌هاست.

اورژانس اجتماعی شامل ۴ بخش مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

اورژانس اجتماعی نشان می‌دهد در چه منطقه‌ای، چه نوع آسیبی شیوع بیشتری دارد. در واقع اورژانس اجتماعی کمک می‌کند که در هر زمانی و در هرکجایی بتوانید به این سیستم دسترسی داشته باشید. برای مثال اگر دختری شبی بیرون بماند، همان شب اول زمان طلایی نجات او از آسیب اجتماعی است. اورژانس اجتماعی باید حمایت شود و اگر امروز فراگیرترین برنامه اجتماعی کشور است، باید به آن کمک کرد. امروز طلاق، فرار، خشونت علیه زنان و افراد دچار اختلال هویت جنسی و … موضوعات هدف اورژانس اجتماعی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید